فاطمه ذوالقدر،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به حواشی مطرح شده در خصوص نوسانات بازار ارز گفت: بهترین و مهم ترین کار مجموعه دولت برای کنترل وضعیت به وجود آمده در بازار ارز که موجب نگرانی بازاریان،تولید کنندگان و سایر صاحبان حرفه های مرتبط شده است، کنترل بازار آزاد و تشدید نظارت بر فعایلت صرافی ها و سودجویانی است که از طریق دلالی وضعیت نابسامانی را منجر شده اند.

او همچنین با اشاره به جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و حضور رئیس بانک مرکزی در میان وکلای ملت،افزود: آن چه که به عنوان انتظار نمایندگان از بانک مرکزی در جهات کنترل بازار ارز مطرح می شود، بر حضور بیشتر و پررنگ تر این نهاد تأثیرگذار در نظارت و کنترل وقایع اخیر تأکید دارد.

این نماینده مجلس با بیان این که تصمیمات اتخاذ شده در جهت کنترل نوسانات بازار ارزی دیر اما مؤثر خواهد بود،ادامه داد: یکی از مهم ترین تصمیمات مبتنی بر ثبات نرخ پیش فروش سکه بود. به گونه ای که شاهد هستیم بلافاصله پس از اخذ این تصمیم افرادی که متمایل به سرمایه گذاری بوده اند با نرخ متعادل تری نسبت به گذشته اقبال فزاینده ای را از خود بروز داده اند.

ذوالقدر با بیان این که انتظار مجلس از دولت حضور و نظارت جدی تر نسبت به گذشته در  بازار ارزی است،خاطرنشان کرد: با توجه به روند اخذ تصمیمات اساسی در جهت اعلام نرخ های قطعی برای معمالات ارزی می توانیم شاهد ثبات بیشتری در بازار باشیم.

 

گفت و گو: بهناز لطفعلی زاده