به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس خلیلی در خصوص طراحی مدلی برای هم‌افزایی بخش شبکه و دسترسی، موضوع بسیار مهم واگذاری سرویس فیبر نوری مخابرات در بین اپراتورها و همچنین تسهیل دسترسی اظهار داشت: تشدید رقابت بین اپراتوری با دارایی سنگین و اثرگذار مطرح می‌شود که البته باید عایدی و سود درخور آن نیز حاصل شود.

رضا خلیلی تصریح کرد: به عبارت دیگر بزرگی مخابرات و شرکت ارتباطات سیار در صورت تنظیم سرعت پیشرفت با شرکت، یک فرصت است که برای تحقق آن نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون به‌ویژه در بخش تجاری و شبکه است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت توسط بخش‌های بیرونی و تجاری شرکت برای ورود به بخش‌های کوچک‌تر در سرمایه‌گذاری و ورود علوم دانش‌بنیان، از نکات مهم دیگری است که شرکت را در سطح نوآور و متحول نگه می‌دارد.

معاون شبکه ادامه داد: گام اول گسترش پوشش از نظر جغرافیایی است و گام بعدی، بهبود و ارتقا سرعت ارائه‌شده به مشتریان و مرحله سوم، باندلینگ و کیفیت مناسب که تضمین کیفیت و پهنای باند داشته باشند.

وی افزود: برای طرح تحول زمان‌بندی ۵ ساله، زمان پیش‌بینی‌شده در بخش Network برای استان‌های کوچک، متوسط و بزرگ، ۳، ۴ و ۵ سال پیش‌بینی شده است.

خلیلی تصریح کرد: ما الگوی یک میلیون و ۶۲۸ هزار پورت در بخش اکتیو را داریم و در بخش واگذاری، ۳۷۵ هزار در بخش FTTH و ۱۷۱ هزار در بخش VDSL است که روز به روز افزایش می‌یابد.‌

معاون شبکه شرکت مخابرات گفت: بهترین راه برای مخابرات، افزایش نسبت دارایی به FAT است که حدود ۴ درصد است که با این افزایش، می‌توانیم هم بخش FTTH و هم بخش‌ VDSL را با راهکارهای تجاری ارتقا دهیم.

همایش مدیران تجاری و شبکه مناطق شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور، با هدف هم‌افزایی و تبیین اهداف و برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۳ با حضور مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت و داوود زارعیان، معاون امور تجاری و خدمات مشتریان و همچنین رضا خلیلی، معاون شبکه و نیز مدیران شبکه و معاونان تجاری مناطق سراسر کشور و جمعی از مدیران ارشد ستادی مخابرات ایران، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شد.