به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، همزمان با برگزاری اختتامیه رویداد بازی‌آرا به‌عنوان نخستین رویداد بازی‌سازی محتوایی در پایان اردیبهشت ماه، دومین پیش نشست این رویداد روز دوشنبه 17 اردیبهشت با حضور تیم‌های بازی‌ساز، منتورها و سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد. در این نشست روند برگزاری این رویداد، نحوه جذب سرمایه‌گذاران، روند منتورینگ‌های ارائه شده به تیم‌های حاضر تبیین و بررسی می‌شود.

گفتنی است نخستین دوره رویداد بازی‌آرا از اسفند 1402 با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در 5 محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، 52 اثر به دبیرخانه رویداد «بازی‌آرا» ارسال شد و نهایتا 20 تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.
آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند. 20 تیم برگزیده ضمن بهره‌گیری از منتورینگ‌های کارشناسان رویداد، وارد رویداد سه روزه‌ اختتامیه می‌شوند.

نخستین پیش نشست این رویداد در روزهای پایانی اسفند 1402 با حضور جمعی از بازی‌سازان و پژوهشگران حوزه مطالعات بازی برگزار شد.