به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ مهندس مهدی حیدری در آخرین روز از این نشست که به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب برگزار شد، گفت: نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها از مهم‌ترین جلسات نفت مناطق مرکزی ایران است که چشم‌انداز تولید و بهره‌برداری از مخازن را برای آینده ترسیم می‌کند.

وی افزود: در این نشست‌ها برای طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده، ملزومات مورد نیاز بررسی و درباره تامین و تدارک آنها تصمیم لازم اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در آخرین روز از برگزاری نشست های پیش بینی بهره دهی چاه های نفت و گاز این شرکت در گستره شرکت های بهره بردار نفت و گاز زاگرس جنوبی، غرب، شرق و منطقه عملیاتی سراجه قم، از تلاش های بی وقفه مدیران عامل، مدیران ارشد، روسا و کارکنان این شرکت ها برای تحقق برنامه های تولید قدردانی و تشکر کرد.

حیدری همچنین در این نشست با تاکید بر اهمیت تولید و تامین گاز استان های شمال و شمال شرق کشور توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق خاطر نشان کرد: شرکت شرق از موقعیت بسیار خاص و استراتژیکی برخوردار است و تنها تولید کننده گاز در این منطقه از کشور به شمار می آید و از این جهت برای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تامین پایدار گاز این منطقه از کشور توسط شرکت شرق دارای اولویت و اهمیت ویژه می باشد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق از تحقق ۱۰۱ درصدی تولید گاز در سال جاری خبر داد و افزود: در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۷۴۹ میلیون منرمکعب گاز به مخزن شوریجه D تزریق کردیم و تاکنون ۱۷۴۵ میلیون مترمکعب نیز برداشت کرده ایم.

مهندس فرشید خیبری مهم ترین اقدامات شاخص این شرکت را در تحقق برنامه تولید در سال جاری اعم از انجام عملیات نصب تسهیلات سرچاهی و راه اندازی چاه های ۲۸،۴۳ و ۷۳ خانگیران، انجام عملیات اصلاحی چاه ها در چاه های مناطق خانگیران و گنبدلی، محوطه سازی چاه شماره ۱ میدان توس، استمرار پیاده سازی برنامه ریزی راهبردی با بهره گیری از چشم اندازها، ماموریت ها و برنامه های ابلاغی و ایجاد نظام متمرکز مدیریت های جاری و سرمایه ای و کنترل انطباق پیشرفت اجرایی با برنامه زمانبندی شده، بیان کرد.

وی پیرامون برنامه های کوتاه مدت این شرکت با هدف دستیبابی به اهداف تولید یادآور شد: نصب تسهیلات سرچاهی و خطوط لوله جریانی در چهار حلقه چاه گازی مخزن های مزدوران و شوریجه D و رفع کاستی های بخش های باقیمانده از طرح ذخیره سازی گاز شوریجه D از برنامه های کوتاه مدت این شرکت است.

خیبری همچنین در مورد برنامه ها و اهداف بلند این شرکت تصریح کرد: تکمیل مطالعات میادین اکتشافی در کپه داغ، تکمیل مطالعات و بررسی های اکتشافی در سازند کشف رود و لرزه نگاری سه بعدی و گسترش فعالیت های اکتشافی در سایر مناطق شرقی کشور را از مهمترین آنها خواند.

در ادامه آخرین روز از نشست پیش بینی بهره دهی چاه های نفت مناطق مرکزی ایران، رئیس منطقه عملیاتی سراجه قم از تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه های تولید تکلیفی تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.

مهندس سیدحسین موسوی در این باره گفت: منطقه عملیاتی سراجه قم اولین پروژه ذخیره سازی گاز در خاورمیانه است که در یازدهمین سال اجرای طرح با تحقق ۱۰۵ درصدی تا پایان بهمن ماه برنامه تکلیفی تولید گاز، نقش بسزایی در خروج از بحران سرمای زمستان سال جاری داشت.

وی همچنین بمنظور تولید پایدار ،ایمن و صیانتی در سال های آتی افزود: حفاری، تعمیر و راه اندازی چاه های جدید پیش بینی شده که پیشرفت برنامه‌ها و اقدامات بخش‌های مختلف فنی و مهندسی در نشست پیش بینی بهره دهی چاهها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.