به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، آیین افتتاح موزه فرش  با حضور  انارکی شهردار منطقه ۱۲،  سیجانی رئیس اداره صمت استان تهران،  میرزایی معاون اداره صمت استان تهران،  رستگار رئیس اتاق اصناف شهر تهران، اعلا نور توکل رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف تهران، سپهرزاد رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف تهران و زارع رئیس مرکز ملی فرش ایران  برگزار شد.

انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ در این آیین گفت: منطقه ۱۲ با وجود پارسل ۱۱۲ هکتاری بازار و سایر بناهای تاریخی ومحلات اصیل دارای ظرفیت های فراوانی است که متاسفانه از آن ها بدرستی استفاده نشده است.

شهردار منطقه ۱۲ اظهار کرد: صنعت فرش ایرانی ریشه در فرهنگ و تمدن ۱۰۰۰ ساله ما دارد که اگر نتوانیم به خوبی ازین پتانسیل بهره برده وبه جهانیان معرفی کنیم ، در آینده دچار چالش های بسیاری خواهیم شد و کشورهای دیگر که با ما از لحاظ تمدن فاصله زیادی دارند، این صنعت با ارزش را در دست خواهند گرفت.

وی در ادامه با تقدیر از ایجاد این موزه در متروی خیام ، این اقدام را کار ماندگاری دانست و افزود: مدیریت شهری آمادگی دارد تا معرفی ظرفیت های اتحادیه ها واصناف گوناگون بازار که کار مقدس اشتغال زایی را ایجاد کرده اند، حس تعلق این عزیزان را افزایش داده وبه بهبود شرایط آن ها کمک کند.

گالری موزه فرش دستباف باهدف ترویج استفاده از فرش دستباف و معرفی دست بافته‌های شهر‌های مختلف کشور پهناور ایران در گذرگاه فرهنگی ایستگاه مترو خیام در معرض دید مسافران شهر زیرزمینی قرار گرفته است.

 این گالری با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف برپا شده و شامل فرش‌های نفیس و اصیل ایرانی به تعداد ۱۴ اثر نوبافت و قدیمی در ابعاد ذرع و نیم است که قدمت برخی از این آثار به ۷۰ سال می‌رسد.

 آثار این گالری حاصل دست بافته‌های هنرمندان شهرهایی، چون اصفهان، قم، مشهد، ورامین، ملایر، طارم و تبریز است که در مترو خیام تهران به نمایش گذاشته شده است.