به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن عرض خیر مقدم به اهالی خبر در مورد اقدامات سازمان گفت: در برنامه چهارم شورای شهر تهران و شهرداری تهران برنامه ریزی شده که هر سال ۳درصد از باقیمانده بافت های فرسوده شهر تهران نوسازی شود که در سال گذشته با نوسازی ۵۹۰۰ پلاک این تعهد سه درصدی انجام شد و امیدواریم امسال هم بتوانیم این سه درصد را عملی کنیم.

وی از کلنگ زنی بیش از ۱۵۰هزار واحد مسکن در شهر تهران خبرداد و گفت:با مشاهده نهادها و اراضی نظامی ،مجموها و شرکت های مختلف و با تسهیل گری بیشتر شهرداری تهران و رفع موانع با تدبیر شهردار تهران محقق شود.نوسازی این تعداد واحد با رویکرد نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران ،محدوده های ناپایدار و اراضی ناکارآمد اتفاق خواهد افتاد.

هدایت در ادامه افزود: طبق طرح جامع مسکن باید سالیانه ۱۵۰ هزار واحد مسکن ساخته شود تا هم از فرسودگی شهر تهران جلوگیری شود و هم در راستای صاحب خانه کردن مستاجرین باشد ولی در سالهای گذشته بین ۴۰ هزار تا ۶۵ هزار واحد مسکن ساخته شده است و ما عقب ماندگی جدی در این طرح داریم . خوشبختانه با شروع این طرح بخشی از این عقب ماندگی جبران خواهد شد و هدف شهرداری تهران کمک به عرضه مسکن استطاعت پذیر می‌باشد تا گروه های هدف صاحب خانه بشوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم سال گذشته که همچنان در حال تکمیل است تدوین بسته تشویقی تکمیلی جدید در حوزه بافت های فرسوده و محدود های ناپایدار شهر تهران می‌باشد.در شهر تهران ۴۴۲۷ هکتار محدوده مصوبه بافت فرسوده و محدوده هایی که ناپایدار است و جزو محدوده های بافت نیست، کیفیت بافت ندارند و نوسازی در این محدوده ها اتفاق نیفتاده است.سال گذشته مصوبه ای را که در حضور ریاست جمهور در جلسه ای که در منطقه ۱۷ و ۱۸ برگزار شد به این بسته تشویقی تاکید شد و قرار بر ارایه بسته کاملی که در بر گیرنده محدود های ناپایدار شهر تهران که حدود ۱۴ هزار هکتار می باشد تا خرداد ماه تهیه شود و وظیفه ما ایجاد نوسازی و تامین خدمات است .

هدایت گفت: باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)با طول ۹/۵کیلومتر که قبلاً راه آهن تهران -تبریز به صورت تونل زیر زمینی اجرا شده و روی این تونل ما یک کار ارزشمندی با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجراست و فاصله جنوب به شمال تهران را کم می‌کند ،کمبود خدمات در مناطق ۱۷ و ۱۸ را تامین و جزو پروژه های گردشگری و فرامنطقه‌ای است و در حال برگزاری فراخوان برای دریافت ایده های جدید می باشیم . مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه گفت: ادامه اجرای مسیر پروژه طبیعت که ادامه مسیر اراضی عباس آباد تا پل طبیعت است توسط شهردار شهر تهران به ما محول شده است.

وی در ادامه درمورد شفاف سازی تفاهم نامه با شرکت چینی افزود:برای این تفاهم ما دو شرط را عنوان کردیم ابتدا اینکه باید از تکنولوژی های جدید که منجر به کاهش زمان ساخت شود را در این پروژه داشته باشند و دوم تقبل ۸۰درصد هزینه مالی این پروژه توسط شرکت چینی باشد. کوتاه کردن زمان ساخت و ایجاد گردش در سرمایه از عمده مزایای این تفاهم نامه است.