به گزارش اکونا پرس،استاندار قم در نشست صمیمی با روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع روسا و اساتید دانشگاه های استان، اظهار کرد: توجه به نظرات و ایده های نخبگان استان با محوریت نقاط مشترک، می تواند مسیر راه مناسبی برای توسعه آموزش عالی ترسیم کند.

وی فاصله بین نظریات دانشگاهی و عملیاتی شدن در بسترهای اجتماعی را زیاد دانست و اضافه کرد: این گسست علم و عمل، در سه مقوله ارتباط دانشگاه با مراکز اجرایی و دولتی، ارتباط دانشگاه با جامعه و ارتباط دانشگاه با صنعت تعریف می شود که نشأت گرفته از نبود اعتماد و باور کافی بین طرفین است و باید راهکاری برای حل این مساله اندیشیده شود.

دکتر بهرام سرمست با اشاره به اهتمام مدیریت استان در افزایش ارتباط بین دانشگاه و مراکز اجرایی و دولتی، تصریح کرد: برای هماهنگی بیشتر و بررسی مسائل فی مابین دبیرخانه ای در استانداری قم راه اندازی خواهد شد تا زمینه افزایش تعاملات دستگاههای استان و دانشگاهها بطور عملی فراهم شود.

وی برگزاری جلسات اندیشه ورز با حضور مسئولین استانی و روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مسئولین استان در چارچوب سیاستهای کلی آموزش عالی در کنار بخش های آموزشی و دانشگاهی هستند و معتقدیم با هم اندیشی و همدلی می توان گام های موثری در مسیر توسعه استان برداشت.

وی با تأکید بر موضوع آسیب های اجتماعی و اولویت های اساسی استان، بیان داشت: باید با تکیه بر دانش روز و شیوه های راهبردی نوین، با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی، نسخه های پیشگیرانه تهیه و حل مسائل اولویت دار استان در دستور کار قرار گیرد.

دکتر سرمست با اشاره به لزوم احصاء نیازهای اساسی استان با هماهنگی دستگاه ها و نهاد های مختلف، خاطر نشان کرد: اجرای طرحی با عنوان ‹‹یک استاد، یک راهکار›› در استان بصورت آزمایشی و با استفاده از ظرفیت علمی اساتید دانشگاهها، می تواند گامی عملی در تهیه راهکارهای برون رفت از مسائل استان باشد.

لازم به ذکر است، در ابتدای این نشست، روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان، ضمن معرفی واحد های آموزشی مربوطه به بیان نظرات و ایده های خود در زمینه ارتقاء آموزش عالی در استان پرداختند.