به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با گذشت حدود ۴ ماه از ابلاغ و اجرای قراردادهای جدید و اجرای نظام تحول مدیریت پسماند شهر تهران شرایط خصوصی این پیمان‌ها به آزمون گذاشته شد.

رضا محمدی در این خصوص گفت: از اواسط دی ماه 1402 قراردادهای جدید و تجمیع پیمانکاران اجرایی شد که ماحصل آن رضایت نسبی شهروندان و تغییر چهره شهر و حرکت به سمت شهری تمیزتر و آراسته‌تر بوده است که این مهم در کاهش ثبت شکایات مردمی در سامانه ۱۳۷ نمود دارد و البته ما معتقدیم هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب که حق طبیعی شهروندان است، فاصله داریم.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: قطعاً با اجرای نوسازی و اورهال کامل ناوگان مکانیزه جمع‌آوری و حمل پسماند و اجرای دقیق مفاد قراردادها از سوی پیمانکاران و نظارت کامل ارکان قرارداد از جمله سازمان مدیریت پسماند، شهرداران مناطق و نواحی به‌ویژه معاونان خدمات شهری مناطق ۲۲گانه به اهداف از پیش تعیین شده در حوزه نظافت و آراستگی شهر خواهیم رسید. البته در این میان مشارکت شهروندان و همراهی آنها در دو موضوع بسیار ضروری و مؤثر است. اول خارج‌کردن پسماندهای خانگی در ساعت ۲۱ و دوم تفکیک و تحویل پسماندهای خشک از طریق نرم‌افزار نوماند.

محمدی افزود: برای اطلاع از میزان آگاهی معاونان خدمات شهری مناطق ۲۲گانه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان اجرای قراردادهای جدید، آزمونی در زمینه پیمان های جدید برگزار کردیم تا ارزیابی دقیق و درستی از اشراف و نحوه عملکرد آنها در این حوزه به دست آید.

 پیش از ابلاغ قراردادها، چندین مرحله کارگاه آموزشی در این زمینه توسط سازمان مدیریت پسماند برگزار شده و این نخستین آزمون پس از اجرای چهار‌ماهه پیمان‌های جدید در سطح شهر بود. افرادی که از میان معاونین خدمات شهری نتوانند حدنصاب لازم را کسب کنند باید در دوره آموزش مجدد شرکت کنند.

شایان­ ذکر است این آزمون با نظارت مستقیم سازمان بازرسی شهرداری تهران انجام ­گرفته است. همچنین در آینده نزدیک در بین شهرداران نواحی که به ­عنوان ناظر مقیم در پیمان­ های خدمات شهری هستند آزمون مشابهی برگزار خواهد شد.