به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ناصر نامداری، رئیس مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بیان کرد: میادین گازی شانول، هما و وراوی به دلیل شرایط مخزنی، مدیریت تولید از مخازن گازی و تولید بهینه از مخزن، نیازمند اندازه گیری یک سری از پارامترهای مربوطه از جمله مشخص نمودن میزان تولید گاز، مایعات گازی و آب همراه جهت هر چاه بصورت مجزا می باشد.

وی با بیان اینکه معمولا این آزمایشات توسط تفکیک گر سیار به مدت یک هفته تا ۱۰ روز انجام میشود و هزینه های زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: با توجه به تعدد چاههای گازی میادین شانول، هما و وراوی و هزینه بالای آزمایش، مدیریت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تصمیم به راه اندازی تفکیک گرهای ثابتی نمود که قبلا ساخته اما در مدار قرار نگرفته بود.

رئیس مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اشاره داشت که با نظر مدیریت این شرکت، متخصصین زاگرس جنوبی در ستاد و‌ مناطق عملیاتی، انجام مواردی مشتمل بر ایجاد فونداسیونها، عملیات برق، ابزار دقیق، مکانیک و ... را از پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ به عهده گرفتند و تا پایان مردادماه نیز به طول انجامید و نتیجه آن، صرفه جویی تقریبی ۳۰الی ۴۰ میلیارد ریال بود.