به گزارش اکونا پرس، استاندار قم در دیدار حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست و سید رضا موسوی مدیر کل جدید محیط زیست استان قم، طی سخنانی با اشاره به شرایط زیست محیطی استان قم، اظهار داشت: بایستی در یک فرایند هماهنگ برای حل مشکلات گام برداشته شود.

استاندار قم گفت: ‌به لحاظ بیابان زایی استان قم در شرایط خوبی به نسبت کشور برخوردار نیست و تلاش برای دریافت حق آبه های زیست محیطی از راهکارهایی است که برای جلوگیری از افزایش روند از بین رفتن مراتع و احیای خاک قم بایستی به جدیت دنبال شود.

صادقی در ادامه بحث صنایع آلاینده را مورد توجه قرار داد و افزود: بایستی ضمن شناسایی و معدوم نمودن واحدهای غیرمجاز تولید سرب که از صنایع مضر برای محیط زیست و سلامت مردم هستند، برای استانداردسازی واحدهای صنعتی آلاینده دارای مجوز نیز برنامه ریزی شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه بر سر مصالح عمومی نباید با هیچ گروهی سازش نمود، حفظ محیط زیست را دارای درجه اهمیت بالا دانست و تصریح کرد: استانداری قم نیز از هر گونه حمایتی از سازمان محیط زیست مضایغه نخواهد کرد.

وی بیان داشت: بایستی با قانون محوری و استفاده از ظرفیت های کارشناسی و با تعامل و هماهنگی با سایر ارکان نظام برای توسعه ی پایدار استان قم تلاش شود.

استاندار قم در پایان ضمن قدردانی از زحمات آقای همتی مدیر کل پیشین محیط زیست، برای سید رضا موسوی مدیر کل جدید این دستگاه دولتی آرزوی موفقیت نمود.