به گزارش اکونا پرس،

ال‌جی یک دهه پیش در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۱ (MWC)‌ با رونمایی از LG Optimus 3D موج تازه‌ای را در صنعت موبایل‌ آغاز نمود. این محصول برای مشتاقان دنیای نوپای اسمارت‌فون، آغاز طوفانیِ عصر جدیدی بود؛ زیرا اولین تجربه کاملاً سه‌بعدی را روی پلتفرم موبایل در اختیار کاربران قرار می‌داد. مشتریان با این موبایل هوشمند می‌توانستند بدون نیاز به عینک‌های مزاحم و ناکارآمد، به ضبط، نمایش و اشتراک محتوای سه‌بعدی بپردازند.

علاوه بر این، ال‌جی در سال ۲۰۱۱ اولین تلفن هوشمند با پردازنده دو هسته‌ای دنیا را با نام LG Optimus 2X روانه بازار کرد. ال‌جی اپتیموس 2X از پردازنده دو هسته‌ای موبایل NVIDIA Tegra 2 بهره می‌برد و قابلیت‌های رقابتی فراوانی همچون وب‌گردی سریع‌تر و عملکرد بازی بهتری نسبت به رقبای تک‌هسته‌ای داشت.

یکی دیگر از گام‌های بزرگ ال‌جی در سال ۲۰۱۱، ارائه اولین دموی تبدیل صدا به ویدیو بر بستر شبکه LTE در دنیا بود. این تکنولوژی پیشگامانه کاربران را قادر می‌ساخت در لحظه و بدون هیچ تأخیر و کندی، مکالمه را از حالت صوتی کیفیت عالی به تماس ویدیویی رزولوشن بالا و بالعکس تغییر دهند. یکی دیگر از نوآوری‌های MWC 2011 ال‌جی ارائه سرویس جدیدی بود که امکان اشتراک ویدیو هم‌زمان با ضبط آن را فراهم می‌آورد.

همان سال ال‌جی در بازار اسمارت‌فون‌های رده‌بالا با عرضه Optimus G، اولین تلفن هوشمند دنیا با پردازنده افسانه‌ای چهار هسته‌ای Snapdragon S4 Pro شرکت کوالکام را روانه بازار کرد. به لطف بهره‌گیری از سریع‌ترین پردازنده صنعت موبایل، طراحی بی‌نقص و مجموعه‌ای از قابلیت‌های منحصربه‌فرد تجربه رابط کاربری (UX)، Optimus G سریعاً به یکی از محصولات کلاسیک ال‌جی تبدیل شد.

در ادامه مسیر رشد مداوم ال‌جی، این شرکت در سال ۲۰۱۳ با عرضه LG G Flex اولین اسمارت‌فون با طراحی منحنی را روانه بازار کرد تا انحنای صورت کاربر را دنبال کند. به لطف نمایشگر منعطف P-OLED و اولین باتری اسمارت‌فون منحنی صنعت موبایل، G Flex یکی از ابداعات هوشمندانه ال‌جی بود که به خانواده ارزشمند و محبوب سری G شرکت اضافه شد.

سال ۲۰۱۳ هم شاهد ارائه تکنولوژی انتقال تصویر بیسیم Ultra HD ال‌جی در نمایشگاه MWC بارسلونا بودیم. این تکنولوژی مهیج جدید به کاربران اجازه می‌داد تا با کمترین میزان تأخیر یا افت کیفیت، بازی‌ها و دیگر محتوای تصویری موبایل هوشمند‌شان را به‌صورت بی‌سیم بر روی تلویزیون‌های Ultra HD به تماشا بنشینند. این ابداع موبایلی ال‌جی به شکل خودکار تنظیمات لازم برای هر محتوایی را انجام می‌داد تا با کیفیتی بهینه روی نمایشگر رزولوشن بالای تلویزیون‌ها پخش شود. ابداع موبایلی ال‌جی باعث می‌شد تا کاربران تصاویری بی‌نقص و سرگرمی‌هایی جذاب را در ابعادی بسیار بزرگ تجربه کنند.

در سال ۲۰۱۴ با رونمایی از LG G3 بار دیگر نقش راهبردی و هدایت‌گر این شرکت در تکنولوژی نمایشگرها، پررنگ‌تر از قبل به چشم آمد. محبوب‌ترین اسمارت‌فون تاریخ ال‌جی با نمایشگر Quad HD (رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل)‌ صاحب واضح‌ترین کیفیت تصویر صنعت تلفن همراه تا به امروز بوده است. علاوه بر این ال‌جی با اضافه کردن جسچر یا دستورات حرکتی به تنظیمات دوربین G3، قابلیتی منحصربه‌فرد و استانداردی جدید را در زمینه عکاسی سلفی پایه‌گذاری کرد. هنگامی‌که برای ثبت عکس سلفی دکمه شاتر G3 را می‌فشارید، درصورتی‌که دوربین یک دست مشت شده را در تصویر ببیند، عکاسی را با سه ثانیه تأخیر انجام می‌دهد؛ که این موضوع ثبت سلفی‌های جذاب را آسان‌تر از همیشه کرده بود.

ال‌جی باز هم چون گذشته سردمدار صنعت موبایل بود و در سال ۲۰۱۵ اولین اسمارت‌فون پرچم‌دار مجهز به لنز واید را روانه بازار کرد. دوربین جلوی دوگانه ۵ مگاپیکسلی LG V10 امکان ثبت سلفی‌های عادی با زاویه ۸۰ درجه یا عکس‌هایی با زاویه باز ۱۲۰ درجه را فراهم می‌آورد. این‌گونه کاربران می‌توانستند بدون استفاده از مونوپاد، عکس‌هایی با پس‌زمینه گسترده‌تر و تعداد افراد بیشتر ثبت کنند.

پیشینه ال‌جی در ارائه بهترین کیفیت ممکن صدا و برترین تکنولوژی‌های صوتی موبایل طولانی‌تر از هر برند دیگری است. این شهرت ال‌جی در سال ۲۰۱۶ با عرضه Stylus 2 بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها افتاد. Stylus 2 یکی از اولین اسمارت‌فونهایی بود که از استاندارد DAB+ برای پخش رادیوهای دیجیتال بهره می‌برد. LG Stylus 2 با استفاده از استاندارد DAB+ دسترسی به تعداد زیادی کانال رادیویی، با کیفیتی فراتر از رادیوهای FM مرسوم را برای کاربرانش محیا ساخت.

ال‌جی در سال ۲۰۱۷ با عرضه LG G6 با پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision، تجربه‌ نمایشی سینمایی را برای کاربران فراهم نمود. امکانی که مدت‌ها جای خالی آن در صنعت اسمارت‌فون احساس می‌شد. G6 به‌عنوان تنها موبایل دوران خود که از فرمت ویدیوی دینامیک دالبی پشتیبانی می‌کرد، کیفیت تصویری همچون سالن سینما را فراهم ساخته بود که در هر زمان و مکانی می‌توانستید از آن لذت ببرید.

به پشتوانه این تجربیات، تنوع تخصص‌ها و توانمندی‌های فناورانه‌ ال‌جی در سال ۲۰۲۰ و فراتر از آن‌هم مسیر افتخارش در صنعت موبایل را ادامه خواهد داد. رکورد درخشان این شرکت در خلق «اولین»‌ محصولات همیشه با نبوغ، خلاقیت و صبر برای بهتر ساختن زندگی با هر ابداع تازه همراه بوده است.