به گزارش اکونا پرس،

سید محمدعلی سید حسینی معاون حمایت بنیاد با اعلام اینکه ۱۵۱ استودیوی بازی‌سازی در اسفندماه ۱۳۹۹ درخواست عضویت خود را در ساختار حمایتی همگرا ثبت کردند، گفت: در فروردین‌ماه ۱۴۰۰، پرونده ۱۳۱ استودیو تکمیل شد و امتیازدهی در شاخص مخاطب و بازار با همراهی همکاران حمایتی همگرا، یعنی کافه‌بازار و تپسل انجام گرفت.

سیدحسینی افزود: ارزیابی‌های فنی و فرهنگی متقاضیان عضویت در ساختار حمایتی همگرا سال ۱۴۰۰ با حضور کارشناسان خبره و متخصص این دو حوزه انجام و پس از تکمیل ارزیابی‌ها از منظر فنی، مخاطب و بازار و فرهنگی، امتیاز استودیوها محاسبه و جمع‌بندی شده است. براساس شیوه‌نامه بهره‌مندی از حمایت‌های ساختار همگرا ۴۰ درصد امتیاز هر استودیو مربوط به شاخص فنی، ۳۰ درصد فرهنگی و ۳۰ درصد نیز مربوط به شاخص مخاطب و بازار است.

معاون حمایت بنیاد با اشاره به اینکه در نهایت ۶۶ استودیوی بازی‌سازی حائز شرایط عضویت در دوره سوم حمایتی همگرا شدند، تصریح کرد: بر اساس نتایج کلی ارزیابی، ۲۶ استودیو (شامل ۱۶ شرکت و ۱۰ تیم) در سطح یک و ۴۰ استودیو (شامل ۱۶ شرکت و ۲۴ تیم) در سطح دوم همگرا می‌توانند از حمایت‌های این ساختار بهره‌مند شوند.

بر این اساس و با اعلام سید محمدعلی سیدحسینی، بازی‌سازان رشدیافته شامل ۱۶ استودیو در قالب شرکت (رتبه ققنوس) و ۱۰ استودیو در قالب تیم (رتبه شیردال) هستند. همچنین بازی‌سازان سطح دو شامل ۱۶ شرکت (رتبه هدیوش) و ۲۴ تیم (رتبه یوز) هستند که در ساختار همگرا مورد حمایت قرار خواهند گرفت. سطح چهار (رتبه غزال) نیز به تیم‌های مستعدی اختصاص یافته است که از طریق مبادی به ساختار همگرا معرفی می‌شوند. در حال حاضر رویداد کژوال کمپ (کافه بازار) و بازی جدی مبادی عضویت همگرا در این رتبه هستند.

به گفته معاون حمایت بنیاد برای اعضای دوره سوم نیز مانند دو دوره گذشته، اعتبارنامه حمایتی به صورت الکترونیکی به آدرس ایمیل مدیر استودیو ارسال شده است. همچنین حمایت‌ها براساس رتبه دریافتی در پنل اعضا قرار گرفته است و با ورود به سامانه همگرا به نشانی my.hamgara.ircg.ir می‌توانند تنوع حمایتی مخصوص به رتبه خود را مشاهده و ثبت درخواست کنند.

سیدحسینی این نکته را نیز تصریح کرد که ۶۵ استودیویی که متقاضی عضویت در ساختار حمایتی همگرا بوده‌اند اما نتوانستند حائز امتیاز مناسب برای ورود به این ساختار باشند نیز تحت عنوان نوهمگرا از تخفیف همکاران حمایتی این ساختار بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است با استقبال اعضای ساختار حمایتی همگرا در دوره قبل از اعتبار صادراتی، در سال جاری نیز با همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تمهیدات بهره‌مندی از خدمات صادراتی برای اعضا در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون حمایت بنیاد همچون دوره گذشته، درصورتی‌که اعضا متقاضی استفاده از خدمات حمایتی صادراتی باشند، اعتبار تشویقی بیش از یک برابر به اعتبار آنها اضافه می‌شود. همچنین مانند گذشته اعضای حقوقی همگرا می‌توانند با ثبت درخواست، به عضویت برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق درآمده و از حمایت‌های مربوط به این برنامه نیز بهره‌مند شوند.