به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در مراسم بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد،توسعه فضاهای آموزشی در استان بر اساس نیاز دانش آموزان را ضروری دانست و اظهار کرد: با تلاش و اهتمام معلمان و دانش آموزان، افتخارات مهمی در عرصه های کنکور و المپیاد های علمی کسب شده است که قابل تقدیر است.

استاندار قم اولویت اصلی مدیریت استان را قدم برداشتن در مسیر افزایش سرانه فضای آموزشی در قم عنوان و اضافه کرد: هدایت اعتبارات دولتی و ظرفیت های مدیریت شهری در این راه و استفاده از ظرفیت مهم خیرین مدرسه ساز در قم، کمک شایانی به بهبود و توسعه مدارس در استان داشته است.

سرمست با اشاره به اختصاص 23 زمین جهت احداث مدارس و مراکز آموزشی در 8 نقطه از شهر قم که با تراکم بسیار بالای دانش آموزی مواجه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت خیرین محترم، این مدارس هرچه سریعتر آماده و در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه خیرین خود را در میدان عمل به خوبی نشان می دهند، تصریح کرد: در کنار اقدامات زیرساختی و زیربنایی، فراهم آوردن تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت در این شرایط کرونایی، در دستور کار خیرین قرار گرفته است.

بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم همزمان با سراسر کشور با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاههای اجرایی و خیرین مدرسه ساز استان در سالن همایش های کرامت استانداری قم برگزار شد و طی آن از تعدادی از خیرین مدرسه ساز استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

پیش از آغاز این مراسم نیز جشنواره بزرگداشت و تکریم خیرین مدرسه ساز کشور با سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور یک هزار خیرمدرسه ساز از سراسر کشور برگزار شد.