به گزارش اکونا پرس،

واکسن کرونا و واردات آن برای آغاز واکسیناسیون در ایران یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم در این روزها به شمار می‌رود و هر یک از شهروندان منتظرند تا ببینند پس از کشورهای متعدد، تاریخ پرواز نخستین محموله وارداتی واکسن کرونا به ایران و آغاز واکسیناسیون در چه روزی ثبت خواهد شد.

البته در این میان مباحث مختلفی درباره حصول اطمینان بیشتر برای واردات واکسن از منابع مطمئن مطرح شده و سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اخیرا درباره آخرین وضعیت ورود واکسن کرونا به کشور، گفت: درباره واکسن این مژده را بدهم که ما واکسن را برای تزریق، قبل از رسیدن واکسن تولید خودمان تدارک دیدیم و منابع آن را تامین کردیم. آقای رییس جمهور هم هر روز پیگیر هستند و ان‌شاءالله در روزهای آینده اولین پارت‌های واکسن وارداتی را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد.

شهرام آدم نژاد -معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی – در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی درباره اینکه نخستین پرواز محموله واکسن کرونا چه روز و تاریخی خواهد بود؟ اظهار کرد: از این موضوع اطلاعی نداریم چرا که تا کنون خبری در این زمینه به ما نداده‌اند.

وی افزود: هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا نداریم و در هر روز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخواهد، آن را از هر کشوری اعلام کند، وارد خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هواپیماهای ایرانی آمادگی کاملی از نظر امکانات لازم برای واردات محموله‌های مختلف واکسن کرونا را دارند و هر نوع تجهیزات و شرایطی را که به ما بگویند در هواپیماهای حامل واکسن اعمال می‌کنیم و از این منظر نیز هیچ مشکلی نداریم.

با این شرایط باید دید نخستین پرواز برای واردات واکسن کرونا چه روزی انجام خواهد شد و واکسیناسیون چه روزی در ایران آغاز می‌شود.