به گزارش اکونا پرس،

سیما سادات لاری روز شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹ هزار و ۶۶۶ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۰۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۳۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون۲۵۷ شهرستان از جمله همه مراکز استانها و کلانشهرها در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

لاری گفت: نمودار ابتلا و بستری کرونا با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانها با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجه هستند. میزان عمل به پروتکل های بهداشتی نیز همچنان پایین و نگران کننده و طبق آخرین گزارش ها ۵۶ درصد است.