یادگیری زبان انگلیسی نیاز به انگیزه، تلاش، تمرین و پشتکار دارد. در این نوشته به چندین نکته مفید و در ضمن واقع بینانه پرداخته‌ایم که به شما در یادگیری سریع زبان انگلیسی کمک می‌کنند. رعایت این نکات به شما کمک می‌کنند انرژی و انگیزه خود را به هدر نداده و آن را در مسیر درست هدایت کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، بهترین نتیجه را کسب کنید.

دفترچه یادداشت خود را همیشه همراه داشته باشید.

همیشه یک دفترچهٔ یادداشت کوچک داخل کیف یا جیبتان داشته باشید. هر کلمه یا نکتهٔ جدیدی که با آن مواجه می‌شوید را یادداشت کرده و همواره در حال مرور آنها باشید. یکی از نکات کلیدی در یادگیری زبان انگلیسی این است که باید همواره و در هر حال در حال آموختن باشید، نه فقط در فضای کلاس!

البته امروزه نت برداری از کلمات و نوشتن همه چیز در یک دفترچه یادداشت کار چندان مدرنی نیست و احتمالا باعث قطع شدن درختان هم می‌شود!! اگر دوست دارید می‌توانید از نرم‌افزارهای نوت داخل گوشی یا تبلت خود هم استفاده کنید.

دفتر لغت‌ های قدیمی، معمولا سه ستون دارند: کلمه، معنی و تلفظ. بعضی از آنها هم امکان این را به شما می‌دهند که کلمات را به ترتیب الفبایی مرتب کنید. با کمال احترام به چاپخانه‌های تولید کننده این دفترها، باید بگوییم که این روش را اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم!

احتمالا در منزل یا گوشی خود یک دیکشنری فارسی به فارسی دارید. پس دیگر نیازی نیست که خودتان از ابتدا شروع کنید به دیکشنری درست کردن!

چه کاغذی کار می‌کنید و چه دیجیتال، بهتر است کلمات را به شکل موضوعی یاد بگیرید. برای مثال، بالای یکی از صفحات دفترچه بنویسید “Cars and Driving” و تمام کلمات، اصطلاحات و عبارت‌های مرتبط با رانندگی و خودرو را در آن صفحه بنویسید.

هر کلمه جدید را به همراه یک مثال یادداشت کنید. برای مثال، اگر کلمه “Horn” به معنی بوق را در صفحه “Cars and Driving” یادداشت کرده‌اید، حتما جمله‌ای مثل “You are not allowed to honk your horn in front of hospitals” را در مقابل آن بنویسید و جمله را حتما با معلم خود چک کنید که از درست بودن آن اطمینان داشته باشید. اگر نتوانید با کلمه‌ای جمله بسازید مثل این است که آن کلمه را یاد نگرفته‌اید!

اگر از نرم‌افزارهای نوت داخل گوشی یا تبلت استفاده می‌کنید، حتما به سراغ اپلیکیشنی بروید که امکان ذخیره اطلاعات شما روی سرورهای ابری (Cloud) را داشته باشد تا در صورت هرگونه اتفاق، بتوانید از دستگاه‌های دیگر هم به آن اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

تغییر زبان گوشی

زبان گوشی خود را به انگلیسی تغییر دهید. منوی انگلیسی گوشی تلفن همراه شما، منبع خوبی از کلمات پرکاربرد است. بسیاری از افراد، برای استفادهٔ راحت‌تر از گوشی خود، منوی آن را به زبان فارسی تنظیم می‌کنند. اما شما که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، بهتر است از منوی انگلیسی استفاده کنید. یا از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی استفاده کن.

این کار دو علت اصلی دارد. یکی اینکه عبارت‌های فارسی داخل فهرست‌های گوشی‌ها گاهی اوقات به درستی ترجمه نشده‌اند. افرادی به استفاده از منوهای انگلیسی زبان گوشی‌ها عادت دارند اصلا نمی‌توانند با منوی فارسی کار کنند! دوم اینکه عبارت‌ها و جمله‌های داخل پیغام‌های گوشی شامل کلمات بسیار پرکاربردی هستند که یادگرفتنشان برای تقویت مکالمه و گرامر شما هم بسیار مفید است.

یک وبلاگ به زبان انگلیسی درست کنید.

نوشتن کاری بسیار خلاقانه و آرامش بخش است. مطلب نوشتن در یک وبلاگ به زبان انگلیسی یکی از بهترین راه‌های تقویت مهارت Writing است. چنین کاری هم گرامر شما را تقویت کرده و هم به شما کمک می‌کند انگلیسی روزمره خود را بهتر کنید.

می‌توانید درباره هرچیزی که دوست دارید بنویسید! از تعطیلات آخر هفته خود گرفته تا یک روز بارانی یا بازی فوتبالی که در استادیوم تماشا کرده‌اید! اگر در یک آموزشگاه زبان خوب شرکت کرده باشید این موضوع قطعا مطرح شده است.

برای شروع، هفته‌ای یک بار مطلبی گذاشتن اعتماد به نفس لازم را به شما داده و رفته رفته بعد از آن می‌توانید تعداد مطلب‌ها را زیاد کنید. برای خود اهدافی تعیین کنید که بتوانید هر بار بیشتر و سریع‌تر بنویسید!

اگر نگران اشتباه نوشتن هستید، همیشه می‌توانید نوشته‌های خود را به انگلیسی زبانان با به معلم خود نشان داده و از آنها کمک بگیرید. وبسایت Lang-8 هم جایی است که می‌توانید از افراد Native برای تصحیح نوشته‌های خود کمک بگیرید.