به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9، علیرضا خامسیان با اعلام این خبر گفت : هفته ملی سلامت بانوان ایرانی با هدف ترویج رویکرد پیشگیری در بین زنان به منظور خود مراقبتی در شرایط کرونا و گرامیداشت بانوان کادر بهداشت و درمان ،  با شعار ملی  "سلامت زنان در دوره کرونا"  برگزار می شود.

او افزود: افزایش وظیفه و مسئولیت های زنان در دوره همه گیری بیماری شامل اقدام های پیشگیرانه و مراقبت از بیماران مبتلا در خانواده، اداره امور فرزندان در شرایط تعطیلی مدارس، مشکلات ناشی از مرگ و بیماری همسر، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه ها، آسیب های جدی به سلامت زنان وارد می کند. 

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه9 همچنین بیان کرد: شیوه زندگی سالم زنان، سلامت باروری زنان، زنان و سلامت روانی، نقش زنان در ترویج منابع اطلاعات معتبر و پیشگیری از آسیب های شغلی و اجتماعی زنان در اپیدمی کووید 19 از دیگر روزهای هفته ملی سلامت بانوان است.

خامسیان با اشاره به اجرای برنامه های هفته ملی سلامت بانوان گفت: برگزاری وبینار تخصصی با موضوع زنان و سلامت روانی در همه گیری کووید19، تقدیر از بانوان فداکار کادر بهداشت و درمان ( مرکز بهداشت غرب)، بارگذاری طرح های گرافیکی هفته ملی سلامت بانوان در ساب پرتال منطقه و محلات، اشتراک گذاری طرح گرافیکی و تولیدات محتوایی در فضای مجازی از جمله برنامه های اجرایی می باشد.