به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، علیرضا جعفری با بیان این مطلب گفت: برنامه های این هفته با کاشت 100 اصله نهال در بوستان خلیج فارس با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی آغاز می شود و تا دوم بهمن ادامه دارد.

 او افزود: به دلیل شرایط متفاوت امسال به لحاظ شیوع کرونا، تلاش کردیم از ظرفیتهای شبکه مجازی برای آگاهی بخشی  مفاهیم هفته هوای پاک و انتشار موضوعات آموزشی برای شهروندان استفاده کنیم.

به گفته او، تقدیر از همکارانی که با استفاده از  دوچرخه در محل کار حاضر می شوند با هدف ارتقای فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل پاک، برگزاری دوره های آموزشی آنلاین در زمینه محیط زیست و هوای پاک برای شهروندان،  تقدیر از اعضای فعال کانون های محیط زیست نواحی و برگزاری مسابقات مختلف از جمله نقاشی، جمله نویس با موضوع  محیط زیست و هوای پاک ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از دیگر برنامه های این هفته است. 

او اضافه کرد: توزیع کیسه پارچه ایی به شهروندان و کسبه توسط کارشناسان محیط زیست و آموزش مباحث محیط زیستی به آنان، برگزاری مسابقه پیامکی و برگزاری اختتامیه مسابقه آنلاین کاردستی   در فضای مجازی با مشارکت مدرسه میلاد نیز در این هفته به اجرا درمی آید.

 جعفری به اقدامات مرکز تحقیقات،آموزش و مشاوره فضای سبز برای گرامیداشت این هفته اشاره کرد و افزود: برپایی غرفه آموزش و مشاوره فضای سبز  به منظور آشنایی کودکان و شهروندان با نحوه پرورش و تکثیر گل و گیاه و همکاری آنها در نگهداری فضای سبز، برگزاری مسابقه کاشت گل و نقاشی با موضوع هوای پاک ویژه کودکان در بوستانهای خلیج فارس، ولیعصر(عج)، بنفشه و والفجر انجام شد.