به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علیرضا جعفری، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲با اشاره به برنامه های شهرداری در مدیریت بهینه مصرف آب در توسعه فضای سبز و همچنین مهار آبهای سطحی گفت: به‌منظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر ساخت تصفیه‌خانه‌ در دستور کار قرار دارد.

او افزود:تغییر نگرش به آب‌های سطحی از یک تهدید به عنوان یک فرصت می‌تواند در شرایط کمبود آب از طریق ایجاد یک ساختار کارآمد و مطمئن در زمینه مدیریت آب‌های سطحی و بازچرخانی آن به عنوان یک منبع مهم برای مصارف آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

جعفری  گفت: به منظور تصفیه پساب و آبهای سطحی و بازگرداندن آن به چرخه مصرف و رفع مشکل کمبود آب ،  احداث 3تصفیه خانه  در بوستان نهج البلاغه  ، تولیدات گل و گیاه ملاصدرا و مجموعه موتوری سنگین درحال احداث است .

وی با اشاره به وجود ۱۱ مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی در منطقه گفت: با احداث تصفیه خانه و مخزن بتنی ، آبهای سطحی به جای سرازیر شدن و ایجاد مشکلات زیست محیطی، پس از جمع آوری و تصفیه وارد مخزن بتنی می شود و برای آبیاری فضای سبز بوستان های منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.