به گزارش اکونا پرس،

دکتر سیاوش ملکی‌فر با اشاره به برگزاری اولین رویداد «استان‌آپ» در کرمان، گفت: این رویداد در راستای اتصال ایده به سرمایه در اکوسیستم استارت‌آپی کشور با حضور 13 استارت‌آپ و با حمایت صندوق نوآوری برگزار شد. در این رویداد رئیس صندوق نوآوری، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، رئیس اتاق بازرگانی کرمان و رئیس صندوق پژوهش و فناوری یزد نیز حضور داشتند. 
وی با اشاره به فرایند اجرایی برگزاری «استان‌آپ» کرمان گفت: برای این رویداد ما از خرداد ماه سال جاری کارها را آغاز کرده و فراخوان آن را اعلام کردیم. نشست‌های مختلفی نیز با کارگزار صندوق نوآوری و فعالان استان در راستای شناسایی تیم‌های استارت‌آپی برگزار و جلسات آموزش و منتورینگ نیز تشکیل و مرحله غربالگری انجام شد. 
ملکی‌فر با بین اینکه این رویداد با شعار «31 گام تا شکوفایی» و با هدف کمک به جریان سرمایه در اکوسیستم نوآوری کرمان برگزار شد، تصریح کرد: از 42تیم ثبت‌نام کننده، 20 تیم برای حضور در جلسات حضوری و منتورینگ انتخاب شدند و در نهایت از این تعداد، 13 تیم در «استان‌آپ» جهت ارائه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و جذب سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های جسورانه بورسی و افراد حقیقی انتخاب شدند و در رویداد شرکت کردند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: از 13 استارت‌آپی که در اولین رویداد «استان‌آپ» در کرمان طرح‌های فناورانه خود را ارائه کردند، 6 استارت‌آپ «بوم زیست یاخته»، «پنگان الکترونیک»، «ماهوت»، «بسته‌بندی پسته تر»، «کاربردهای مدنی رادارهای موج میلیمتری» و «سرو» در حین ارائه طرح، موفق به جذب سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران شدند.
بر اساس این گزارش، ویژگی‌های 6 استارت‌آپی که در رویداد «استان‌آپ» کرمان موفق به جذب سرمایه شدند به این شرح است: 
استارت‌آپ بوم زیست یاخته
استارت‌آپ «بوم زیست یاخته» محصول خود را با عنوان «پانسمان بیولوژیک EchinoDerm» معرفی کرد. ویژگی این محصول موثر و مقرون به‌صرفه بودن جایگزینی برای روش‌ها و محصولات موجود در حوزه پانسمان‌های بیولوژیک زخم‌ها و سایر ضایعات پوستی است. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 140 میلیون تومان است.
استارت‌آپ پنگان الکترونیک
استارت‌آپ «پنگان الکترونیک» نیز محصول خود را با عنوان «تولید کنتور هوشمند الکترومغنایس باتری‌بیس» در این رویداد معرفی کرد. فلومترهای الکترومغناطیسی در رنج‌های متفاوت و در شرایط مختلف فرایندی، دبی لحظه‌ای را با دقتی بسیار بالا اندازه‌گیری می‌کنند. این سیستم شامل سنسور اندازه‌گیری شار مغناطیسی، ترانسمیتر، پردازشگر و نمایشگر گرافیکی است که کاربری، نصب و راه‌اندازی بسیار آسانی نیز دارد. با توجه به روش و تکنولوژی به کار رفته در این محصول، کاربرد اصلی آن در اندازه‌گیری فلوی عبوری برای لوله‌های حاوی مواد سیال با حداقل رسانایی 5 میکروزیمنس بر سانتیمتر است که طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می‌دهد. مشتریان اصلی این طرح صنایع آب و فاضلاب، صنایع فولادی و معدنی، صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و دارویی است. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 1 میلیارد تومان است.
استارت‌آپ ماهوت
استارت‌آپ «ماهوت» نیز در این رویداد محصول خود را با عنوان «تولید لوازم جانبی(اسکین) دستگاه‌های هوشمند» معرفی کرد. محصول این شرکت در دو دسته‌بندی «برپوش» و «FullSkin» قرار می‌گیرند. برپوش‌ها به عنوان Back Skin فقط سطح پشت گوشی هوشمند را پوشش می‌دهند. برپوش‌های این مجموعه چسبندگی (GRIP) بالایی دارد و احتمال افتادن گوشی هوشمند را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر فول‌اسکین‌ها به طور کامل تمام سطوح گوشی هوشمند را پوشش می‌دهند و به دلیل ساختار دو لایه‌ای که دارند و همچنین وجود کانال‌های هوا در زیر این محصولات، گوشی هوشمند را به طور کامل در برابر ضربات، سر خوردن و هر نوع خراشیدگی محافظت می‌کند. مشتریان هدف این مجموعه تمامی‌افراد دارای دیوایس‌های هوشمند مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کنسول بازی است. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 4 میلیارد تومان است.
استارت‌آپ بسته‌بندی پسته تر
استارت‌آپ «بسته‌بندی پسته تر» نیز در این رویداد محصول خود را با عنوان «پسته‌تر (تازه) بسته‌بندی شده‌» معرفی کرد. این محصول با بسته‌بندی پسته تازه، امکان عرضه آن در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی را به مدت طولانی بدون اینکه کیفیت پسته تازه کاهش یابد فراهم می‌کند. این طرح کیفیت میوه را به مدت 60 روز حفظ می‌کند. همچنین می‌تواند عرضه پسته تر را در کشور به مدت دو ماه افزایش دهد و نیز امکان صادرات پسته تر به دیگر کشورها را فراهم خواهد کرد. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 1.5 میلیارد تومان است.
استارت‌آپ کاربردهای مدنی رادارهای موج میلیمتری
استارت‌آپ «کاربردهای مدنی رادارهای موج میلیمتری» محصول خود را با عنوان «رادار موج میلیمتری برای اندازه‌گیری نوار قلب به‌صورت بیسیم» معرفی کرد. ویژگی این محصول این است که در این روش، رادار موج میلیمتری طوری طراحی شده است که بدون تلفات وقت و بدون هیچگونه مشکلی برای بیمار، با استفاده از یک رادار کوچک و با طول موج بسیار پایین، می‌توان نوسانات و حرکات قلب را استخراج کرد و از روی پردازش این نوسانات، نوار قلب را به دست آورد. همچنین با اندازه‌گیری حرکت‌های قفسه سینه، نرخ تنفس بیمار را می‌توان اندازه گرفت. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 400  میلیون تومان است.
استارت‌آپ سرو
استارت‌آپ «سرو» نیز محصول خود را با عنوان «طراحی و ساخت سنسور رطوبت سنج NIR آنلاین» معرفی کرد. این محصول در صنایع فولاد، تولید کاغذ، صنایع غذایی، نفت و پتروشیمی‌و ... کاربرد دارد. این سنسور به دلیل نحوه کارکرد(غیر تماسی و با استفاده از امواج مادون قرمز) و سرعت بالای محاسبه و ارسال اطلاعات یکی از ایده‌آل‎ترین دستگاه‌ها برای سنجش رطوبت در صنایع است. سرمایه مورد نیاز این استارت‌آپ 260 میلیون تومان است.