به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی،  برنامه این هفته «شبه قاره» به موضوع انتشار تصاویری از زنان مسلمان در هند و توهین به آنها و تلاش دولت هند برای خلع قدرت مسلمانان کشمیر و مقاومت در برابر این پروژه تغییر جمعیتی اختصاص دارد.

ادریسا پندیت، محقق و مدرس در مورد نژادپرستی ضدمسلمانان و عدالت جنسیتی به عنوان کارشناس بخش اول برنامه، سوء استفاده و به فروش گذاشتن آنلاین زنان مسلمان در هند را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. اخیرا تصاویر بیش از ۱۰۰ زن برجسته مسلمان هندی از جمله روزنامه‌نگاران، فعالان اجتماعی و بازیگران، بدون اجازه آن‌ها در یک وب‌سایت انتشار یافت و پیشنهاد فروش آنها مطرح شد.

موضوع بخش دوم برنامه با حضور ایوب تاکور، رئیس جنبش جهانی آزادی کشمیر به عنوان مهمان این بخش بر تلاش دولت هند برای اجرای پروژه تغییر جمعیتی در منطقه کشمیر و برگزاری اجلاسی در همین رابطه اختصاص دارد.

 مهدی باباگل‌زاده مجری «شبه قاره» از ایوب تاکور می‌خواهد تا برداشت خود را از این اقدام دولت هند که برای تغییر ویژگی جمعیتی منطقه کشمیر با اکثریت مسل‍مانان طراحی شده است، ارائه دهد.

برنامه «شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان و اجرای مهدی باباگل زاده روز یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ روی آنتن خواهد رفت. علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.