به گزارش اکونا پرس،

ژاوی، فوق ستاره سابق بارسلونا و کنونی السد قطر که چند روز قبل اعلام کرد در پایان فصل از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند، در دیدار با پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ برای همیشه کفش هایش را می‌آویزد و به سمت مربیگری خواهد رفت.
به دلیل اینکه بازی خداحافظی رسمی ژاوی در تهران و مقابل پرسپولیس است، مسئولان تیم سرخپوش ایران در صدد انجام برنامه ویژه‌ای برای ژاوی هستند تا او را سورپرایز کنند.
نخستین حضور ژاوی در تهران به دیدار پلی آف لیگ قهرمانان مقابل استقلال برمی گردد که تیمش در ضربات پنالتی مغلوب شد و آخرین بازی او در ورزشگاه آزادی، در نیمه نهایی فصل قبل بود که تیمش با تساوی ۱-۱ مقابل پرسپولیس، از رسیدن به فینال بازماند. ضربه سر او که توسط علیرضا بیرانوند مهار شد، به یاد ماندنی ترین تصویر او در تقابل با تیم‌های ایرانی است.
گفتنی است، فوق ستاره اسپانیایی در این فصل ۱۷ بازی برای السد انجام داد و ۵ گل زد و ۶ پاس گل داد. او همچنین در ۷۶۹ دیداری که برای بارسلونا انجام داد، ۸۵ گل زد و ۱۸۲ پاس گل داد. ژاوی با پیراهن تیم ملی اسپانیا هم دوران موفقیت آمیزی داشت و توانست با این در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به قهرمانی برسد.
دیدار پرسپولیس و السد۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد.