به گزارش اکونا پرس،

من از سالها قبل با فعالیت های حوزه بیمه آشنا بودم و افتخار شاگردی آقایان ایثاری را در مقاطع مختلف داشتم، اما از اوایل دهه ۹۰ فعالیتم در این حوزه بیشتر شد و از سال ۹۴ هم همکاری مستقیم با شرکت بیمه آسماری را آغاز کردم.
در واقع نحوه فعالیت حرفه ای و پیشینه آقایان ایثاری در این حوزه باعث شد که تمایل من به همکاری با شرکت بیمه
آسماری افزایش یابد. حقیقتا همکاری با خانواده ایثاری برای هر فعال بیمه ای یک کلاس درس واقعی است.
در شرکت بیمه آسماری آنچه اهمیت دارد خدمت رسانی درست و دقیق و به موقع است. در این شرکت از خدمت رسانی و لزوم احترام به مشتری حرف زده نمی شود، بلکه به آن عمل می شود.
این مشتری است که برای شرکت مشتری جدید می آورد و رشد شرکت با این روش باعث شده که عمق فعالیت آن همواره بیشتر شود.
این شرکت با توان خود و اتکا به دانش فنی و نیروهای دانشمند، آهسته و پیوسته بزرگ شده است و خدمت رسانی به مشتری را بهترین تبلیغ می داند. من به این روش شرکت بیمه آسماری ایمان آورده ام و خوشحالم که جزئی از این مجموعه هستم.
ما بر اساس راهبرد ابلاغی شرکت، هنگام صدور بیمه نامه به نحوه انتخاب ریسک دقت نظر کافی داریم. آموزش های ارائه شده به نمایندگان باعث شده که ریسک ها از همان ابتدا درست انتخاب شوند و به همین دلیل ضریب خسارت در بیمه آسماری کنترل شده است.
در حالی که بسیاری از شرکت های بیمه از صدور بیمه نامه درمان واهمه دارند و همواره نگران خسارت آن هستند، شرکت بیمه آسماری در این حوزه ریسک پذیر عمل کرده است، اما این ریسک پذیری به معنای بی گدار به آب زدن نیست.
بیمه درمان ویترین فروش همه شرکت هاست، ولی نحوه تشخیص انتخاب ریسک در این رشته بسیار مهم است. این موضوع در شرکت بیمه آسماری به خوبی جا افتاده و روش های انتخاب درست ریسک به نمایندگان تعلیم داده شده است.
معاونت فنی نیز در این مورد به درستی ورود کرده است و در انتخاب ریسک درمان به نمایندگان کمک می کند. از این رو رشته درمان در شرکت بیمه آسماری نه تنها زیان ده نیست، بلکه سودده هم هست. ضمن این که بیمه گزاران این رشته هم از خدمات شرکت راضی هستند.
به طور کلی من معتقدم قدرت کارشناسی و میزان خبرگی در تیم مدیریتی شرکت بالاست و همین باعث شده است که ریسک ها درست و دقیق انتخاب شوند.
از سوی دیگر، اگر عضوگیری و انتخاب مشتری درست باشد و فروش بیمه نامه به هر قیمتی ملاک عمل قرار نگیرد، کار به خوبی پیش می رود.
یکی از خصوصیات صنعت بیمه این است که با تشدید خطر، میزان اقبال مردم به آن افزایش می یابد. بیماری کرونا هم همین شرایط را ایجاد کرد، به طوری که تمایل برای خرید بیمه نامه درمان بیشتر شد. سازمان ها و شرکت ها هم همین
روال را در پیش گرفتند و در نتیجه با سابقه مطلوبی که شرکت بیمه آسماری در حوزه فروش بیمه نامه درمان داشت، میزان فروش هم مطلوب بود.
البته فروش بیمه نامه درمان با رعایت دقیق ملاحظات ریسک و انتخاب درست مشتری انجام می شود. از سوی دیگر آگاهی مردم به خدمات صنعت بیمه هم هر روز بیشتر می شود و این باعث شده که فعالیت ها در این حوزه با رونق نسبی مواجه باشد.
در حال حاضر به صورت دوره ای، جلساتی میان نمایندگان و معاونت فنی و بازاریابی شرکت برگزار می شود که بسیار راهگشاست. این روش می تواند با قدرت ادامه یابد تا نمایندگان از راهکارهای تازه ای در فروش بهره ببرند. همچنین به همکاران خودم در نمایندگی ها پیشنهاد می کنم دقت در فروش را دو چندان کنند، چون اگر ریسک به درستی انتخاب شود، خسارت نیز کنترل می شود و منافع این روش فروش به همه خواهد رسید.