به گزارش اکونا پرس،

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دیدار نوروزی با مدیران ستادی و طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران استانی اظهار داشت: مطابق برنامه هدفگذاری گردیده منابع بانک از 520 هزار میلیارد ریال در وضعیت کنونی به 700 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1402 افزایش یابد و هدفگذاری گردیده تسهیلات پرداختی بانک در سال 1401 نیز به میزان 500 هزار میلیارد ریال باشد.

وی افزود: استانها در موضوع تجهیز منابع نسبت به سال پیشین عملکردی مثبت داشته اند و در خراسان شمالی رشد 121درصدی ، خوزستان رشد 96.7 درصدی و در استانهای اصفهان و آذربایجان غربی رشد 85 درصدی حاصل شده است، همچنین منابع استان تهران 17 هزار میلیارد ریال و استان اصفهان 15 هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.
فتاحی گفت: وضعیت بانک به لحاظ کاهش مطالبات مطلوب بوده است و استانهای خراسان جنوبی، سمنان و قم دارای npl زیر یک درصد هستند.
این مقام بانکی خاطر نشان کرد: کنترل مقداری ترازنامه بانک ها از سوی بانک مرکزی به نحو دقیقی در حال اجرا بوده است و در سال جدید و در راستای مهار تورم نیز این مهم از سوی بانک مرکزی اعمال خواهد گردید و از این رو بانک توسعه تعاون نیز در همین مسیر به حرکت اعتباری خود ادامه می دهد.
وی تاکید کرد: با افزایش سرمایه در واپسین روزهای سال گذشته و نیز 20 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه در پیش رو شرایط بانک توسعه تعاون برای برخی اقدامات زیرساختی در استانها و نیز صرفه جویی در پرداخت هزینه اجاره بها بهتر خواهد شد.
این مقام بانکی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون در اجرای بند الف تبصره 18 در بخش های مختلف عملکردی بالای 95 درصد حاصل نموده است و این دستاورد موجب گردیده وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تمایل به تداوم عاملیت بانک در طرحهای تبصره ای و بودجه ای داشته باشند.
فتاحی ادامه داد: 60 درصد تسهیلات بانک در بخش های تولیدی اعم از صنعت، کشاورزی و مسکن پرداخت شده است و بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی به ویژه ازدواج جوانان، فرزندآوری، مشاغل خانگی و نهادهای حمایتی عملکردی مطلوب حاصل نموده است.