به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، بخش اول برنامه «آفریقا امروز» به مخالفت مردم مراکش با روابط نظامی دولت این کشور با رژیم صهیونیستی می‌پردازد. اخیراً مردم مراکز با برگزاری تظاهراتی اقدام دولت این کشور برای امضای توافق‌نامه همکاری نظامی با اسرائیل را محکوم کرده‌اند. مبارک هنیا مجری برنامه در گفتگو با سامی حمدی، سردبیر نشریه نشنال اینترست به بررسی ابعاد اعتراض مردم مراکش به روابط این کشور با رژیم صهیونیستی می‌پردازد و از او می‌پرسد که آیا دولتمردان مراکشی تسلیم خواسته مردم خواهند شد؟

موضوع بخش دوم «آفریقا امروز» هم اختصاص به توسعه صنعت باتری‌های الکتریکی در جمهوری دموکراتیک کنگو با توجه به ذخایر غنی مواد معدنی این کشور دارد.

آفریکا کیزا، تحلیلگر مسائل سیاست تجاری از اوگاندا به عنوان کارشناس این بخش درباره تصمیم جمهوری کنگو برای ورود به صنعت تولید باتری‌های الکتریکی و تاثیر آن به زندگی و اوضاع اقتصادی مردم این کشور سخن می‌گوید.

این تحلیل‌گر و کارشناس مسائل تجاری همچنین دخالت‌های آمریکا و کشورهای غربی در کنگو و مخالفت احتمالی این کشورها با توسعه صنعتی در این کشور آفریقایی را از ابعاد مختلف بررسی می‌کند.

برنامه «آفریقا امروز» دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.