به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی این شبکه بین المللی، بخش اول برنامه این هفته «آفریقای امروز» به بررسی اختلافات میان مراکش و الجزایر که منجر به قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور شده است، می‌پردازد.

ایلیا مگنیر، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی به عنوان میهمان این بخش درباره این مناقشه و تاثیر اسرائیل در پیدایش و تشدید آن سخن می‌گوید.

 مبارک هنیا مجری «آفریقا امروز» از مگنیر می‌پرسد که منبع خصومت و تنش میان الجزایر و مراکش چیست و عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی چه تاثیری در تشدید این تنش داشته است؟

 بخش دوم برنامه نیز به بررسی فعالیت‌های مشکوک دولت فرانسه در معادن اورانیوم نیجر و تاثیرات مخربش بر سلامت مردم و محیط زیست این کشور اختصاص دارد.

نیجر به عنوان کشوری محصور در خشکی در غرب آفریقا دارای برخی از بزرگ ترین ذخایر اورانیوم جهان است و همین موضوع، حضور گسترده شرکت‌های فرانسوی در این کشور را به دنبال داشته و تولید زباله‌های رادیواکتیو این معادن که سلامت مردم و محیط زیست نیجریه را تهدید می‌کند.

اریک والبرگ، روزنامه‌نگار و تحلیلگر تحلیلگر مسائل سیاسی به عنوان کارشناس بخش دوم «آفریقا امروز» به این پرسش مبارک هنیا پاسخ می‌دهد که آیا این امید وجود دارد که شرکت‌های معادن فرانسوی تجارت و تخریب نیجر را متوقف کرده و مردم این کشور از ذخایر اورانیوم بهره‌مند شوند؟

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.