هفدهمین روز از ماه می، که از سوی اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) بعنوان روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی ( WTISD) شناخته می‌شود، فرصتی فراهم می آورد تا سازمان ها و شرکت های تاثیرگذار و فعالان عرصه های فناوری ارتباطات و اطلاعات کشورهای جهان به بازخوانی اقدامات و ترسیم چشم انداز مسیر حرکت رو به رشد خود پرداخته و توجهات عموم جامعه را به آخرین دستاوردهای بشر در حوزه ICT معطوف سازند. هرچند بدون هیچ تردیدی انسان عصر حاضر وابستگی تام به ابزارها و بسترهای ارتباطی و فناوری های اطلاعاتی پیدا کرده، به گونه ای که امکان زیست بدون فناروی های ارتباطی و اطلاعاتی عملا سخت و دشوار شده است.

” نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار” از سوی (ITU) بعنوان شعار سال ۲۰۲۴ اعلام شده است، تا فرصتی برای تقویت استراتژی‌های ملی در زمینه توسعه ICT، اجرای سیاست‌های هوشمندانه و اقدامات مؤثر برای تشویق سرمایه‌گذاری روی ICT و مهارت‌های دیجیتالی، همچنین ارتقای خدمات نوآورانه مرتبط با فن‌آوری‌های جدید فراهم شود.

مخابرات استان تهران نیز بعنوان مجموعه ای عظیم و اثرگذار بر رشد و توسعه پایدار ایران اسلامی بشمار می رود، که با ترسیم چشم انداز و تعیین اهداف مشخص، بسوی گسترش و تقویت شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبرنوری گام برداشته تا نقش ارزنده خود را با اتکای به نیروهای متخصص برای ارایه سرویس های متنوع ارتباطی از جمله FTTH ایفا کند.

رجاء واثق آن است که تقویت و توسعه زیرساخت های ارتباطی مورد نیاز جامعه با تحقق کامل سیاست های حمایتی نهادهای حاکمیتی حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات، منجر به تسریع خدمات رسانی سایر دستگاه ها، بنگاه های اقتصادی و در یک کلام رونق گرفتن تولید داخلی و در نهایت آسایش و رفاه بیشتر برای مردم شریف ایران اسلامی می شود.

ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی و همچنین روز ملی روابط عمومی به تمامی همکاران کوشا و متخصص مخابرات استان تهران، امید آن دارم تا با همت و تلاش مضاعف و جهادی، بتوانیم دوشادوش یکدیگر نسبت به تحقق کامل برنامه ها و اهداف در نظرگرفته شده سال ۱۴۰۳ گام های ارزنده ای برداریم و نقش بی بدیل خود را در توسعه پایدار با فراهم ساختن بستر ارتباطی مورد نیاز بخش های مختلف جامعه به نیکویی ایفا کنیم.
آمین یا رب العالمین

سید علی ملک جعفریان
مدیر مخابرات استان تهران