به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در این بازدید تعدادی از کودکان ای دی اچ دی (ADHD) و اُتیسم به همراه مربیان آموزشی و کارشناس روانشناسی این مرکز حضور داشتند. بازی های آموزشی مرتبط با حوزه توانبخشی توسط این کودکان بازی شد و مربیان اثربخشی و کارکرد آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

«فاطمه کندی»، مسئول روابط عمومی «مرکز توانبخشی نوید عصر» با اشاره به برنامه‌های این موسسه در استفاده از بازی‌های آموزشی به منظور بهبود آموزش و کمک به توانبخشی کودکان دارای اختلال ای دی اچ دی (ADHD) و اتیسم، گفت: این مرکز از مدت‌ها پیش مطالعاتی را در خصوص کارکردهای بازی‌های ویدئویی به ویژه بازی‌های جدی در بهبود آموزش و تقویت عملکرد توانبخشی در کودکان تحت پوشش این موسسه را آغاز کرده است. در این خصوص مطالعات زیادی درباره بازی‌های آموزشی طراحی شده در این حوزه صورت گرفته‌است. هم اکنون مرحله مطالعاتی به پایان رسیده و به مرحله کارآزمایی رسیده‌ایم. ما در مرحله کارآزمایی بالینی نیاز به تایید اثربخشی این بازی‌ها توسط کارشناسان موسسه داریم. از آنجایی که این بازی‌ها در مراکز این موسسه وجود ندارند، ما سعی کردیم به همراه مربیان، کارشناسان و کودکان در مجموعه‌هایی که امکانات و بازی‌های آموزشی جهت ادامه مطالعات کارآزمایی ما را دارند، حضور پیدا کنیم. کودکان تحت پوشش موسسه و مراکز ما از نزدیک با بازی‌های موجود در این مجموعه‌ها بازی‌ می‌کنند و در حین بازی، مربیان به ارزیابی عملکرد آنها می‌پردازند. در نهایت پس از انجام این بخش مطالعاتی و پژوهشی در خصوص بازی‌های مناسب برای کودکان توان‌یاب مجموعه تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفتنی است بازی‌های جدی، از دوره‌های پیشین مورد توجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بوده است به نحوی تا کنون شش دوره، رویداد بازی‌های جدی برگزار شده است.