بیژن میهنی مدیر مالی شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی در گفتگو با اکوناپرس در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر مجموعه گفت: نوسانات نرخ ارز باعث شد تا مجموعه گسترش صنایع و خدمات کشاورزی همانند سال گذشته قراردادهای خود را نداشته باشد و در انعقاد قرارداد و تحویل محصول به مشتریان خود غربال گری هایی را داشته باشد.

وی ادامه داد: مجموعه تکشا به دلیل نوسانات نرخ ارز و همچنین تحریم ها برای تامین مواد اولیه خود با تاخیر رو به رو شده و همانند سال گذشته تحویل آن به سرعت نیست به همین دلیل ما به تمام تقاضاهای مشتریان خود پاسخ نمی دهیم و تقاضای آن ها با تاخیر جواب می گیرد. 

وی افزود: همین موضوع منجر شده تا به دلیل فزونی تقاضا بر عرضه ما شاهد افزایش قیمت محصولات باشیم و این قیمت ها هر بار تغییر می کند این مسئله باعث رشد فروش ما نسبت به سال گذشته نیز شده است.

میهنی عنوان کرد: با تکیه بر مسائل گفته شده معامله گران و سهامداران بازار سرمایه تصور می کنند که این مجموعه روز به روز فروش بیشتری خواهد داشت به گونه ای که می تواند تعدیل مثبت خود را روانه بازار کند .

مدیر مالی شرکت تکشا گفت: اما این تصور اشتباه است و مجموعه گسترش صنایع و خدمات کشاورزی تولید و فروش خوبی و متناسبی داشته به گونه ای که می توان گفت برابر با بودجه خود در سه ماهه اول و سه ماهه دوم سال جاری گام برداشته اما نباید انتظار تعدیل مثبت از این مجموعه را داشت.

وی تاکید کرد: اگر شرکت به این نتیجه برسد که می تواند تعدیل مثبت بدهد قطعا اطلاع رسانی می شود اما شرایط اقتصادی برای شرکت های تولیدی دشوار شده و ما از نوسانات نرخ ارز آسیب می بینیم امیدواریم هر چه سریعتر نسبت به این مسئله اقدامات لازم صورت گیرد.