برخی از کالاها و محصولات خارجی در ایران وجود ندارند و اگر هم وجود داشته باشند، قیمت بسیار بالایی دارند. درحالی‌که همان محصولات نایاب در سایت‌های خارجی معروف و معتبری مانند آمازون، ایبی، نمشی، شین و غیره با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسد؛ بنابراین خرید از سایت‌های خارجی مقرون‌ به‌صرفه‌تر است. برای خرید از امازون، خرید از ایبی ،‌ خرید از نمشی و خرید از شین به‌عنوان چهار مورد از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی خارجی، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما ما در این مطلب قصد داریم ارزان ‌ترین روش خرید از فروشگاه خارجی را معرفی کنیم.

ارزان ترین روش خرید از فروشگاه خارجی کدام روش است؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، با توجه به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران، کاربران ایرانی نمی‌توانند با حساب کاربری و آی‌پی ایران برای خرید از سایت‌های خارجی اقدام کنند؛ زیرا برای شبکه‌های مالی ایران در این سایت‌ها امکان پرداخت ارزی وجود ندارد. برای خرید از سایت‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی خارجی روش‌های مختلفی وجود دارد.‌ در ادامه با این روش‌ها و از بین آن‌ها با ارزان‌ترین روش آشنا خواهید شد:

استفاده از کارت‌های اعتباری

استفاده از کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت و ویزا کارت یکی از روش‌های خرید از سایت‌های خارجی محسوب می‌شود. بیشتر سایت‌های خارجی از این دو کارت اعتباری پشتیبانی می‌کنند. این کارت‌ها دارای قابلیت‌های دیگری نیز هستند و کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود از آن قابلیت‌ها نیز استفاده کنند.

استفاده از گیفت‌ کارت

یکی دیگر از روش‌های خرید از سایت‌های خارجی استفاده از گیفت کارت است. بسیاری از فروشگاه‌های خارجی برای جذب مشتری و فروش محصولات خود به مشتریان خود گیفت کارت ارائه می‌دهند. گیفت‌ کارت‌ها دارای اعتبارهای متنوعی هستند و با وارد کردن کد آن‌ها و شارژ حساب کاربری می‌توان از فروشگاه اینترنتی ارائه‌دهنده گیفت کارت، خرید خود را انجام داد.

استفاده از کیف‌پول الکترونیکی پی‌بال

استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی مانند پی‌بال، یکی دیگر از روش‌های خرید از سایت‌های خارجی است؛ البته همه فروشگاه‌های اینترنتی، کیف پول‌های الکترونیکی را برای خرید قبول نمی‌کنند؛ بنابراین قبل از استفاده از این روش، سایت موردنظر خود را از این نظر موردبررسی قرار دهید.

استفاده از سایت‌های واسطه

ارزان ‌ترین روش خرید از فروشگاه خارجی، استفاده از سایت‌های واسطه معتبر ایرانی است. این سایت‌ها به مشتریان خود کمک می‌کنند که سرویس‌ها، کالاها و محصولات موردنظر خود را از فروشگاه‌های اینترنتی معروف خارجی خریداری کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در درب منزلشان تحویل بگیرند.

سایت‌های واسطه در کشورهای مختلف دارای شعبه هستند و با استفاده از همین شعبه‌ها، سفارش‌های مشتریان را ثبت کرده و به‌عنوان واسطه، خرید آن‌ها را انجام می‌دهند. برای خرید ارزان از فروشگاه‌ های خارجی، فقط کافی است که وارد سایت خارجی موردنظر خود شوید و بعد از بررسی‌های لازم، خدمات، کالا یا محصول موردنظر خود را انتخاب و لینک خرید آن را کپی کنید. سپس وارد سایت واسطه شوید و لینک یا لینک‌های کپی شده را برای آن ارسال کنید.

در مرحله آخر، هزینه‌های مربوط به ثبت سفارش، ارسال خریدها به آدرس مشتری و کارمزدی که سایت واسطه بابت خرید از سایت خارجی از مشتریان دریافت می‌کند به درگاه مالی سایت پرداخت می‌شود. در انتخاب سایت واسطه به‌عنوان ارزان‌ ترین روش خرید از فروشگاه خارجی باید نهایت دقت را داشته باشید؛ زیرا برخی از سایت‌های نامعتبر از کاربران خود کلاه‌برداری می‌کنند.

امکان خرید از کدام فروشگاه‌های خارجی از طریق سایت‌های واسطه وجود دارد؟

با استفاده از سایت‌های واسطه‌ی معتبر به‌راحتی می‌توانید خریدهای خود را از فروشگاه‌های خارجی زیر انجام دهید:

خرید از فروشگاه خارجی آمازون

یکی از معتبرترین و مشهورترین فروشگاه‌های خارجی جهان که با فروش کالاهای برند و باکیفیت اورجینال به خریداران خود طرفداران بسیار زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده، فروشگاه آمازون (Amazon) است. این فروشگاه در مناسبت‌هایی مانند کریسمس و بلک فرایدی (جمعه سیاه) محصولات خود را با تخفیف‌های ویژه و قیمت ارزان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

قیمت‌های محصولات موجود در فروشگاه آمازون رقابتی هستند و به همین دلیل مشتریان می‌توانند محصول موردنظر خود را با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید از فروشگاه آمریکایی آمازون، تضمین سلامت کالا است. ارزان ترین روش خرید از فروشگاه خارجی آمازون، مراجعه به یکی از سایت‌های واسطه معتبر است‌. این سایت‌ها متعلق به شرکت‌هایی هستند که علاوه بر ایران، در کشورهای همسایه مانند امارات و ترکیه نیز دارای دفتر کار هستند. آمازون آمریکا در کشورهای همسایه ایران شعبه دارد. زمانی که مشتری در سایت واسطه، لینک خرید مربوط به کالا را وارد می‌کند، دفتر سایت واسطه در کشور همسایه به‌صورت مستقیم از آمازون امارات یا آمازون ترکیه خریداری کرده و به آدرس مشتری ارسال می‌کند. با توجه به نزدیکی ترکیه و امارات به ایران در هزینه‌های حمل‌ونقل صرفه‌جویی می‌شود‌.

خرید از فروشگاه خارجی ایبی

فروشگاه اینترنتی ایبی (Ebay)  مثل سایت علی بابا چین یکی دیگر از فروشگاه‌های خارجی معروف چینی است که علاوه بر فروش محصولات نو، محصولات استوک نیز می‌فروشد. خریداران با توجه به شرایط اقتصادی خود می‌توانند از این فروشگاه خرید کنند. خرید از فروشگاه آمریکایی ایبی نیز مانند آمازون برای کاربران ساکن ایران امکان‌پذیر نیست‌‌. بهترین روش برای خرید ارزان از فروشگاه های خارجی مانند خرید از ایبی کمک گرفتن از یک سایت‌ واسطه معتبر است. آن‌ها باید کالای موردنظر خود را در فروشگاه ایبی انتخاب و لینک آن را برای سایت واسطه بفرستند. سایت واسطه تمام مراحل خرید و ارسال محصولات را بر عهده گرفته و هزینه آن را از مشتری دریافت می‌کند. محصولات بعد از 35 الی 55 روز به دست مشتری می‌رسند.

خرید از فروشگاه خارجی نمشی

فروشگاه اینترنتی نمشی (Namshi) امارات یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های خارجی فعال در حوزه فروش پوشاک است و با پوشش بیش از 1800 برند تولیدکننده پوشاک زنانه و مردانه، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. به‌عنوان مثال، ورزشکارانی که به خرید لباس‌های ورزشی با برندهای مطرحی مانند پوما (puma) علاقه‌مند هستند، به‌راحتی می‌توانند لباس‌های ورزشی اصل و باکیفیت را در فروشگاه نمشی پیدا کنند. از برندهای معروف دیگر موجود در این سایت خارجی برای خرید از نمشی ، می‌توان به کالوین کلین، نیوبالانس، تاپ شاپ، آدیداس، فلورما، اسکیچرز، جردن و غیره اشاره کرد.

فروشگاه نمشی گاهی محصولات خود را با تخفیف 70 درصد در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مراجعه به یکی از سایت‌های واسطه معتبر، ارزان ترین روش خرید از فروشگاه خارجی نمشی امارات است. در این روش، بدون نیاز به حساب بین‌المللی و به‌راحتی می‌توانید محصول موردنظر خود را خریداری کنید و در درب منزل تحویل بگیرید. در پروسه خرید فقط کافیست وارد سایت نمشی شوید و با ارسال لینک محصول انتخابی خود به سایت واسطه، سفارش خود را ثبت کنید. انجام سایر امور خرید و پیگیری‌های لازم بر عهده سایت واسطه است.

خرید از فروشگاه خارجی شین

فروشگاه خارجی شین (Shein) نیز یکی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی امارات است که طیف گسترده‌ای از بهترین و باکیفیت‌ترین پوشاک، کیف‌وکفش، اکسسوری و آیتم‌های مد و فشن را به فروش می‌رساند.‌ مهم‌ترین دلیل شهرت شین امارات تنوع بالای محصولات، ارائه تخفیف‌های ویژه و ارسال رایگان خریدهای بالای 150 درهم است. مانند سایر سایت‌های خارجی مانند آمازون، ایبی و نمشی، ارزان ترین روش خرید از شین نیز استفاده از خدمات سایت‌های واسطه معتبر است.

اهمیت انتخاب یک سایت واسطه معتبر برای خرید از فروشگاه‌های خارجی

در این مطلب در مورد ارزان ترین روش خرید از فروشگاه خارجی صحبت کردیم و توضیح دادیم که کاربران ایرانی برای خرید ارزان از فروشگاه ‌های خارجی معروفی مانند آمازون، ایبی، نمشی، شین و غیره می‌توانند از خدمات سایت‌های واسطه استفاده کنند. خریداران محصولات خارجی در انتخاب سایت واسطه باید نهایت دقت را داشته باشند و قبل از ثبت سفارش و پرداخت هزینه‌ها از اعتبار، سابقه درخشان سایت و داشتن مجوزهای لازم برای فعالیت اطمینان حاصل کنند. اعضای تیم پشتیبانی سایت‌های واسطه معتبر در تمام ساعات شبانه‌روز، آماده پاسخگویی به سؤالات کاربران هستند و توضیحات لازم را به آن‌ها ارائه می‌دهند.