به گزارش اکونا پرس،

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری امروز با موضوع افتتاح هزار پروژه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک به مناسبت ایام دهه فجر و عید مبعث گفت: اهمیت و نقش آفرینی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نهضت ملی مهارت یکی از ابداعات بزرگ وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعیست  و زمانی  مرزهای توسعه درنوردیده می شود که کارگزاران توسعه محور مجهز بر ابزار علم و عمل باشند که خوشبختانه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ما شاهد علم وعمل هستیم.

وی ادامه داد :لازمه برون رفت از مشکلات و پدیده های اجتماعی، ایجاد اشتغال است و برای ایجاد اشتغال پایدار باید مجهز  به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی شد.

مرتضوی افزود: طراحی‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بر اساس اولویت‌های بازار کار ضروریست و باید در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری طرحی نو در انداخت و این طرح باید  مجهز به موضوع آموزش باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت :یکی از دغدغه‌های ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بحث ناترازی در پرداخت‌ها بود که در طول دو سال گذشته اقدامات مطلوبی برای همسان سازی حقوق‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: باز طراحی، تنظیم و ارائه لایحه اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تصویب آن در شورای نگهبان  تایید آن اقدام شایسته ای بود. امیدواریم  بر اساس اساسنامه جدید بتوانیم  به تفکر مردمی‌سازی اقتصاد و تفکر واگذاری امورات مردم به مردم در بخش آموزش های مهارتی و فنی و حرفه‌ای بیش از پیش توفیقاتلازم را به دست بیاوریم.

خبرنگار-مهنازبرخورداری