به گزارش اکونا پرس،

حساب وکالتی، یک حساب بانکی است که صاحب حساب با دادن وکالت به بانک اجازه  دسترسی به حساب برای انجام عملیات مسدودی، رفع مسدودی و برداشت وجه از حساب، در شخص ثالث را می دهد.حساب وکالتی در اصل یک حساب سپرده کوتاه مدت بانکی است. با این تفاوت که با پرکردن فرم‌های مربوطه در بانک، اجازه می‌دهید تا در زمان خرید یک کالا یا انجام یک معامله ، مبلغ داخل حساب را مسدود کند. بعد از انجام معامله هم این پول از حساب‌تان برداشت می‌شود. اگر هم معامله انجام نشد، پول از حالت مسدودی خارج می‌شود. معمولا حساب وکالتی جزو آن دسته حساب‌های بانکی نیست که پول را داخلش نگه دارید. پس بهتر است زمانی پول به این نوع حساب ریخته ‌شود که قصد خرید یا معامله را داشته باشید.

بانک ایران زمین با ارائه خدمات با کیفیت و تأکید بر مشتری مداری، بانکی پیشرو در اقتصاد ایران ، با رعایت کامل قوانین و مقررات پولی و مالی کشور خدمات خود را در بالاترین استانداردهای کیفی ارائه و با استفاده از نوآوری ها و فن آوری های روز دنیا به لحاظ عملیات و کارآیی و ارایه راهکارهای بانکی و مالی به همه مشتریان ،پیشرو بانک های خصوصی کشور  می باشد.

خروج از دایره سنتی بانکداری از ویژگی بانک ایران زمین است که ضمن حفظ حقوق صاحبان سهام و سپرده گذاران، عملکرد هوشمندانه نسبت به تحولات محیطی و بهترین ساختاربندی را درباره محصولات و خدمات خود ارائه می دهد.

دربانک ایران زمین به راحتی می‌توانید حساب وکالتی را افتتاح و یا اگر حساب دارید آن را به حساب وکالتی تبدیل کنید. حساب وکالتی بانک ایران زمین متصل به کارگزاری بورس بوده و به شما امکان خرید خودروهای داخلی و وارداتی  یا انجام معاملات  در بورس کالا را می دهد.

افتتاح حساب وکالتی در بانک ایران زمین به  دو صورت حضوری و با مراجعه به شعبه های بانک ایران زمین و به صورت آنلاین و غیر حضوری فراهم می باشد.

برای افتتاح حساب وکالتی به صورت حضوری باید ابتدا فرم افتتاح حساب خود را از یکی از کارگزاری های بورس دریافت و پس از تکمیل آن با مراجعه به یکی از شعبه های بانک ایران زمین ،حساب خود را وکالتی کنند.

افتتاح حساب وکالتی به صورت آنلاین و غیر حضوری از طریق سامانه وکالتی کردن حساب بانک ایران زمین به نشانی  otc.izbank.ir/account/ProxyAccountRequest   می باشد . جهت ورود به این سایت و تکمیل فرم حساب وکالتی بانک ایران زمین می توانید هم از گوشی موبایل و هم سیستم های رایانه ای بدون محدودیت  استفاده کنند.متقاضیانی که قصد دارند حساب خود را وکالتی کنند باید ابتدا اقدام به افتتاح حساب بانک ایران زمین نمایند یا از قبل در این بانک حساب داشته باشند.

متقاضیان افتتاح حساب وکالتی توجه داشته باشند که حساب افراد دارای چک برگشتی-حساب های مشترک که به نام بیش از یک نفر است-حساب های جاری دارای دسته چک-حساب های سپرده بلند مدت-حساب های ارزی وکالتی نمی‌شوند و حساب های قابل معرفی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز- قرض الحسنه جاری بدون دسته چک - سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت اشخاص حقیقی انفرادی تعیین شده است.

گزارش -مهنازبرخورداری