به گزارش اکونا پرس،

علیرغم شروع سال جدید همچنان شاهد معاملات کم رمق بازار سرمایه هستیم به طوری که ارزش معاملات روند کاهشی را پیش گرفته است این در حالی است که پیش بینی های دولت بر جهش بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۴۰۰ بود.

جالب است بدانید که این روند  در ابتدای  سال ۹۹ کاملا متفاوت بود به صورتی که در روزهای ابتدایی فروردین روند کاهشی بازار مثبت شد و این روند مثبت تا مدتها ادامه داشت. به طوری که تا اواخر مرداد ماه سال ۹۹ شاهد روند مثبت معاملات بازار سرمایه بودیم.

اما از زمان سقوط بازار سرمایه حدود ۷ الی ۸ ماه می گذرد و همه مسئولین نوید افول بلند مدت بازار سرمایه تا حدود ۹ ماه را می دهند و پس از آن قرار شد تا با حمایت هایی که از بازار بورس می‌شود وضعیت مثبت شود. اما وضعیت حقوقی ها و بازارگردان ها در روزهای تعطیل نوروز سال ۱۴۰۰ متفاوت بود و تنها فعالیت آنها در این مدت حضور در صف خرید و عرضه کالا  برای کاهش قیمت ها بود.

جالب است که بدانید حدود دویست نماد در بازار بورس وجود دارد که تنها فعالیت آنها  حضور در صف فروش است. خیلی‌ها عطای سرمایه را به لقای آن در بازار بورس بخشیده‌اند و بدون توجه به گزارش شرکت ها  قیمت گذاری غیرمنطقی و غیراستاندارد آنها  در صف فروش قرار دارند.

 به عنوان مثال نماد «وآینده» از لحظات ابتدایی صبح که بازار سرمایه شروع به فعالیت می کند در صف فروش قرار دارد  و همین امر موجب شد تا صف فروش در واپسین روزهای تعطیلات نوروز به ارزش ۳۶۷ میلیارد تومان برسد.

 پس از سپری شدن ۱۳ روز از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شاخص کل بازار سرمایه حدود ۸۶۵۰ ممیز ۶۰ واحد کاهش یافت  این روند در قسمت درصد حدود شصت و شش صدم درصد افت شاخص کل بورس را تایید می کند  که به نظر می‌رسد مقدار آن از حد استاندارد فراتر باشد.