کسانی که کبد چرب دارند، شاید بهتر باشد به مصرف عرقیات گیاهی روی بیاورند. البته توجه داشته باشید که نباید هیچ گونه تداخلی در مصرف داروی گیاهی با داروهای شیمیایی وجود داشته باشد. لذا حتما قبل از مصرف هرگونه عرقیات برای درمان کبد چرب با متخصص داخلی مشورت نمایید. شما می توانید ویزیت متخصص داخلی در منزل را به صورت شبانه روزی تجربه کنید.

موثرترین عرقیات برای درمان کبد چرب

از عرقیات زیر به عنوان مهم ترین عرقیات طب سنتی در درمان کبد چرب یاد می شود:

عرق کاسنی. پاکسازی کبد با استفاده از عرق کاسنی، راه حلی است که در طب سنتی برای درمان کبد چرب پیشنهاد می شود. خوردن روزانه نیم فنجان از عرق کاسنی به همراه نصف لیوان آب می تواند کبد چرب را در دراز مدت درمان نماید.

کلیک کنید : پانسمان زخم در منزل

عرق رزماری. دارای طبع گرم بوده و یکی از عرقیات برای کبد چرب به شمار می رود که از التهاب کبد کاسته و چربی های تجمع یافته را می سوزاند. نحوه مصرف عرق رزماری اینگونه است که  قبل از هر غذا با یک استکان آب سرد میل کنید.

عرق زنجبیل. استفاده از این عرق گیاهی، بیشتر به عنوان جلوگیری از پیشرفت بیماری مطرح است. زیرا عرق زنجبیل در روده ها عمل کرده و از جذب چربی جلوگیری می کند که در دراز مدت از میزان چربی های ذخیره شده در کبد کاسته خواهد شد. درباره نحوه مصرف عرق زنجبیل بهتر است با نصف فنجان از آن را با یک قاشق شکر یا عسل میل کنید تا خاصیت عرقیات برای کبد چرب افزایش یابد. 

عرق نسترن. پاکسازی خون و در نهایت درمان کبد چرب از معجزات عرق گیاه نسترن در رابطه با عرقیات برای کبد چرب است. نحوه مصرف عرق نسترن اینگونه است که قبل از خواب یا در صبح پیش از طلوع خورشید به صورت ناشتا نصف فنجان عرق نسترن را با نصف لیوان آب سرد مخلوط کرده و سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

عرق شاتره. درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب را با عرق گیاه شاتره امتحان کنید. حدود ۳۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی می توانید عرق شاتره را میل نمایید. مصرف عرقیات برای کبد چرب یک راه حل طولانی مدت است. یعنی در کوتاه مدت، منتظر گرفتن نتیجه دلخواه نباشید.

برای درمان کبد چرب ( ویزیت در منزل )

22

 

عرق خارمریم. سوزاندن کلسترول بد، خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی بودن و تقویت کننده سیستم ایمنی از خواص عرق خارمریم است که آن را در زمره عرقیات برای کبد چرب قرار داده است. نحوه مصرف عرق خارمریم: روزانه 2 استکان کوچک از آن را با میزان برابر آب مخلوط کرده و قبل از وعده‌های غذایی باید میل نمایید.

عرق خارشتر. پاکسازی خون، محافظت کننده کبد، ضدعفونی کننده، ضد التهاب و تب بر بودن از خواص عرق خارشتر است که آن را یک راه حل خوب و نمونه ای عالی از عرقیات برای کبد چرب ساخته است.