به گزارش اکونا پرس،

سید صولت مرتضوی ،وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: غروب خورشید جهانتاب انقلاب ،یار صدیق مرجع عالیقدر جهان تشیع و رهبر بی‌نظیر جهان امام خامنه‌ای را به محضر ولی امر، امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم وهمانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:گرچه ما شخصیت جامع الاطرافی را از دست داده‌ایم ؛اما امورات کشور به بهترین نحو انجام می دهیم.

مرتضوی ادامه داد:رییس جمهور فقید ما به تمام نقاط قوت و ضعف کشورایران را می‌دانستند .همچنین روانشناسی سیاسی آیت الله رییسی منحصر به فرد بود .با دشمنان جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی چنان مقتدرانه رفتار کرد که به اذعان خودشان تمام گزینه ها کنار گذاشته شد و تنها گزینه مذاکره شرافتمندانه باقی ماند.

وی سیاست خارجی اخم و لبخند را تبدیل به سیاست خارجی عزت ،حکمت و مصلحت کردند.عضویت ایران در شانگهای ، عضویت ایران در بریکس، ارتباط گسترده با کشورهای همسایه،شکستن ابهت استکبار جهانی و به مذلت کشیدن آن نمونه ای از عملکرد رییس جمهور شهید ماست.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:در دوران آیت الله رییسی دشمن گزینه نظامی را کنار گذاشت و گزینه اقتصادی را رو کرد،هدف‌گذاری دشمن بالاتر رفتن قیمت ارز و نوسانات اقتصادی در کشور بود و دولت رییسی تمام تلاش خود را می کنند تا تعادل را در اقتصاد برقرار کنند 

وی افزود: آیت الله رییسی درنهایت در مأموریتی دشوار برای اقتصاد و دیپلماسی خارجی در یکی از نقاط محروم کشور و به شهادت رسیدند و در هنگام تشییع پیکر ایشان ابعاد حضور مردم ،حضور هیات های خارجی و تغییر رفتار و گفتمان سیاسی امنیت آور و دشمن شکن بود .

مرتضی تاکید کرد:من به عنوان عضوی از این دولت به ملت شریف ایران این اطمینان را می‌دهیم که گرچه ایشان را از دست داده‌ایم ؛ولی با رهبری مقام معظم رهبری خللی در امورات کشور رخ نخواهد داد.

وزیر کار ادامه داد:این همایش بیانگر مشارکت در سرنوشت است و به منزله تلاش برای ایفای تعهدات به جامعه اسلامی در اجرای شعار سال مقام معظم رهبری است.جهش تولید و مشارکت بنمایه اش و سنگینی آن به عهده جامعه کارگری و کارفرمایی است و کارگر ایرانی به رغم مشکلات، کارو جهش تولید را تکلیف می داند .

 مرتضوی افزود : این اصطلاح سه جانبه گرای که بنده نقدی هم بر آن دارم ؛ باید هم افزا و به دور از تک روی باشد تا خروجی این تعامل زیست شرافتمندانه ،عدالت محور باشد و هرگونه تصمیمی خلاف عدالت اجتماعی به موضوع سه جانبه گرایی لطمه وارد می کند و و هدف غایی که عدالت اجتماعی است باید به دستمزد عادلانه ،حفط حرمت کارگر ، ایمنی،عدم تبعیض در فرصت کار بیندیشد ،همانگونه که امام راحل فرمودند :حق تعالی مبدا کار و کارگری است .

وی افزود:هنگام حضور در محضر مقام معظم رهبری ایشان به دو موضوع اشاره فرمودند :ابتدا حال کارگر باید خوب باشد زیرا حال کارگر خوب باشد حال جامعه خوب است.و دومی ایجاد بستر برای ارتقای کارگر ،تضمین تداوم شغل کارگر ،ایمنی و بهداشت کارگر، جلوگیری از تورم های سنواتی ،جلوگیری از تعطیلی کارگاه ها و حفظ شغل کارگر ، مدیریت و مهارتورم ،توسعه کارگاه ها که باید توجه ویژه ای داشت.

صولت مرتضوی ادامه داد:نه دولت و نه خود شخص بنده یکجانبه نیستیم؛ بلکه مصلحت نظام را الویت قرار می دهیم،ما نخ تسبیح هستیم تا نظرات را به هم نزدیک کنیم. ما به وظایف قانونی خود عمل کنیم با اینکه من خود را عضوی از دولت و خادم ملت میدانم.

خبرنگار _مهناز برخورداری