به گزارش اکونا پرس،

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به امنیت شغلی فرهنگیان، گفت: در صورتی که آموزش و پروش در مدار درست خود حرکت می‌کرد نیرویی به نام حق‌التدریس نباید در کشور به وجود می‌آمد این بدان معناست که تمام نیروهای آموزش و پرورش  باید ماهر، زبده، کارآمد و رسمی باشند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه نیروهای حق‌التدریس از امنیت شغلی برخوردار نیستند و همین موضوع عاملی برای نگرانی و استرس این قشر شده است.

عباسی با اشاره به چرایی ایجاد نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش، بیان کرد: در اوایل انقلاب کشور در یک فوریت به به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس نیاز داشت اما متاسفانه این شیوه جذب تا به امروز ادامه داده شد.

وی بیان کرد: معلمان حق‌التدریس امنیت شغلی ندارند و در تابستان از ادامه فعالیت خود در سال آینده مطمئن نیستند؛ این موضوع باعث بی‌انگیزگی و ناامیدی آنان می‌شود؛ بنابراین در این شرایط نمی‌توانند از تمام توان خود برای تدریس استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این افراد همیشه برای شغل خود دغدغه دارند، اظهار کرد: تلاش مجلس ساماندهی این افراد است تا پس از تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس موجود جذب معلم فقط از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی ممکن باشد.