به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، کلبه پرنده نگری در بخش شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس با ساختاری هماهنگ با طبیعت و محیط زیست و طراحی تخصصی، امکان مناسبی برای علاقمندان به فعالیت در زمینه پرندگان ساخته شده که می تواند به عنوان یکی از الگوهای موفق محیط زیستی در منطقه 22 از آن یاد کرد.

این مراسم با حضور طاهری واوگی از مدیران اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار، دبیران خانه های محیط زیست و فعالان محیط زیست منطقه در سایت تفریحی گردشگری شهدای خلیج فارس در منطقه 22 برگزار شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 22 در این باره خاطرنشان کرد: دریاچه شهدای خلیج فارس دارای جایگاه ویژه‌ای به لحاظ تنوع زیستی است و با توجه به اینکه این دریاچه در طول سال میزبان بیش‌از ۱۵۵ گونه پرنده مهاجر و غیرمهاجر است، با راه‌اندازی پروژه ترویج پرنده‌نگری تلاش شد تا مکانی مناسب و در خور در جهت حفظ گونه های مختلف این دریاچه و فضایی بکر برای گردشگران داخلی و خارجی راه اندازی شود که به شدت مورد استقبال عموم مردم و علاقه‌مندان به حیات وحش قرار گرفته است.

محمدحسن فصیح افزود: در این پروژه اطلاعات کامل پرندگان ثبت شده و آخرین اخبار و مشاهدات‌ پرندگان، گزارشات و اطلاع‌رسانی رویدادها را جهت عموم مردم و علاقمندان به حوزه پرنده نگری فراهم آمده است. 

وی خاطرنشان کرد: این پروژه قصد دارد ضمن ترویج تماشای پرندگان با ارائه خدمات نوین، مطابق رویکرد و استاندارد جهانی، به افزایش آگاهی و دانش عمومی در راستای آشنایی با حیات وحش و در ادامه آن حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار بپردازد.

گفتنی است؛ همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم عوامل اداره مدیریت پسماند در این مراسم شرکت و در خصوص اجرای طرح نوماند توضیحاتی را به شهروندان ارائه کردند .