به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، در این جلسه محسن هرمزی نقطه نظرات و دستورات لازم در جهت تسریع در احداث خطوط و ایستگاههای خط 9، 10 و 11 مترو را بیان کرد.

در این جلسه مسعود نصرتی در سخنانی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی خطوط ۹ ،۱۰ و ۱۱ و همچنین وجود خط ۵، این منطقه پهناور تهران از چهار خط مترو برخوردار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مطالبات و درخواست بسیار زیاد شهروندان در دیدارهای دوشنبه و مساجد از مدیریت شهری ، بهره‌برداری از خط ده مترو تهران که ۱۴ کیلومتر و ۵۰۰ متر آن در منطقه۲۲ قرار دارد؛ تاثیر بسزایی در ارائه خدمات به شهروندان در حوزه حمل و نقل و ترافیک خواهد داشت.

شهردار منطقه 22 با تاکید بر حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، تصریح کرد: در کلان‌شهری به وسعت تهران بهره‌مندی از شبکه ارزان‌ قیمت و پاک حمل و نقل عمومی، یک الزام بنظر می‌رسد و این در حالی است که منطقه ۲۲ با ۴ ایستگاه مترو تهران_کرج آنهم در حاشیه منطقه و با وسعتی به طول ۱۵/۹۵ کیلومتر کار جابجایی شهروندان را بر عهده دارد و با ساخت و بهره‌برداری از خطوط جدیدالاحداث مترو در منطقه ۲۲ شاهد کاهش بار ترافیکی در ساعات پیک روز در محورهای بزرگراهی خواهیم بود که این مهم به شکل ویژه در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص گسترش خطوط مترو و راه اندازی ایستگاه‎های جدید در نقاط مختلف پایتخت، عنوان کرد: خط ۱۰ مترو این اثرگذاری را هم برای شهر تهران و هم منطقه 22 دارد که با بهره برداری از این خط شاهد کاهش بارترافیکی در محورهای بزرگراهی خواهیم بود و این مهم به شکل ویژه مدیریت شهری منطقه با دستور شهردار تهران دنبال خواهد شد.

نصرتی در پایان یادآور شد: خط ۱۰ مترو از غربی‌ترین نقطه منطقه از شهرک مرواریدشهر به شرقی‌ترین نقطه منطقه یعنی میدان المپیک با ۱۲ ایستگاه در حال احداث است و چندین پروژه کارگاهی این خط در منطقه در حال فعالیت هستند.