به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،  وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه گفت : در حقیقت کم تحرکی افراد عامل مؤثری برای افزایش بیماری ها از قبیل(دیابت، چاقی، ناراحتی های قلبی و همچنین ازدیاد مرگ و میر) شده است.

وی ادامه داد :به دلیل مشغله بیش از حد شهروندان، نبود فرصت کافی جهت انجام تمام کارهای روزمره و نیز فاصله زیاد بین مراکز خدمات رسانی شهری،وابستگی شهروندان به اتومبیل و سایر وسایل مدرن به شدت افزایش یافته است و فعالیت های اوقات فراغت نیز به نوعی تنظیم شده که کمترین تحرک و فعالیت بدنی را به همراه دارد.

شهردار منطقه۱۲ گفت:در این راستا نقش مدیریت شهری با طیف وسیعی از وظایف عمرانی و خدماتی در زمینه توسعه فضاهای ورزشی با هدف تأمین فضاهای لازم برای گذراندن اوغات فراغت شهروندان و پرداختن به امر ورزش حائز اهمیت است.

وحیدرضا انارکی محمدی افزود : در این راستا به همت معاونت فنی وعمران منطقه ، سوله بازیافت ناحیه ۵ که زمینی حدود ۶۰۰ متر مربع بود ، مقرر شد پس از الحاق ۲۰۰ متر مربع دیگر به سوله ورزشی تبدیل شود. 

وی گفت: توسعه فضاهای ورزشی و تأمین آن برای رفاه حال شهروندان و گسترش آن در سطح محلات است، این دغدغه مدیریت شهری است که با ایجاد اماکن ورزشی در سطح محلات، توسعه سرانه ورزشی شهر را به بالاترین سطح ممکن برساند.