به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، در راستای هماهنگی و برگزاری هر چه باشکوه تر شصت و یکمین سالگرد قیام  ۱۵ خرداد در باب الرضای تهران، جلسه ایی با حضور محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ و حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران برگزار شد.

محمد شیری شهردار منطقه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت شهدای یوم الله ۱۵ خرداد گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مردم ورامین یکی از مهمترین قیام‌ها در طول نهضت انقلاب اسلامی مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی بود، قیامی که در آن ۱۹ نفر از جوانان این دیار با تیر مستقیم عوامل ستم‌شاهی به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در گلزار شهدای ۱۵ خرداد، واقع در بزرگراه امام رضا(ع) این منطقه به خاک سپرده شد. 

به گفته وی؛ به منظور تکریم و تجلیل مقام والای این شهدای معظم که طلوع خورشید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ را به همراه داشت، برنامه های متنوعی همسو با پاسداشت این روز در گلزار شهدای ۱۵ برگزار خواهد شد.

شیری در ادامه به توضیح  برنامه های این روز پرداخت و افزود : برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی، برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی، حرکت دسته های عزاداری مساجد به سمت گلزار شهدای ۱۵ خرداد،  تقدیراز خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی چایخانه آستان قدس رضوی، مدیحه سرایی و اجرای نمایش های میدانی و غباروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا از جمله برنامه های آیین گرامیداشت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن  محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این جلسه گفت: ملت ایران در میدان قیام خونین ۱۵ خرداد به تنهایی در برابر نظام سلطه ایستادگی کردند ولی امروزه امت اسلامی محور مقاومت ، مردان و جوانان سلحشور جهان اسلام در کنار مردم ایران قرار گرفته و جریان قدرتمندی را برای مقابله با استکبار ایجاد کرده‌اند.

آیین گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد، با مشارکت شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر،  کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵، نیروی انتظامی ، پلیس راهور، فرهنگسرای خاوران، بنیاد شهید منطقه ۱۵ و آموزش و پرورش منطقه ۱۵ به اجرا در خواهد آمد.

این برنامه سه شنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در گلزار شهدای ۱۵ خرداد این منطقه برگزار و پذیرای شهروندان مومن و ولایی تهران و منطقه خواهد بود.