به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، مسعود نصرتی با اعلام آمادگی کامل این منطقه برای میزبانی از زائران مرقد مطهر امام راحل(ره) گفت: از هفته های گذشته یک هکتار از عرصه حرم امام(ره) در ضلع شرقی ورودی حرم مطهر جنب مترو حرم برای آماده سازی به منطقه ۲۲ تحویل داده شده و اقدامات آماده سازی از جمله نظافت، رنگ آمیزی جداول، هرس درختان و آبیاری، علفتراشی، هرس و مناسب سازی فضای سبز، نصب و رنگ آمیزی داربست برای برپایی ایستگاه فرهنگی منطقه و ... همچنین رفع دیگر نواقص در دستور کار قرار گرفته و بصورت روزانه اجرا می شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه در این مراسم جمعیت قابل توجهی از هموطنان حضور خواهند داشت، هماهنگی های لازم توسط معاونت های مختلف منطقه در بهسازی عرصه تحویلی و همچنین برپایی غرفه جهت اجرای برنامه های فرهنگی و پذیرایی از زائران امام خمینی(ره) صورت گرفته است.

نصرتی با بیان اینکه این فعالیت ها در دو بازه زمانی قبل و بعد از پایان مراسم سالگرد امام راحل انجام خواهد گرفت؛ یادآور شد: با تقسیم بندی کاری بین نواحی شش گانه منطقه، فعالیت ها قبل از مراسم به اجرا کامل در آمده و به محض پایان مراسم ارتحال، عوامل خدمات شهری منطقه نیز کار نظافت، شستشو، بازپیرایی فضای سبز و جمع آوری پسماند محوطه حرم مطهر را انجام خواهند داد.

وی در ادامه افزود: در این پهنه همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب، از سوی حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه ایستگاه های مختلف فرهنگی برپا خواهد شد که ارائه برنامه‌های فرهنگی را به منظور استقبال از زائران مرقد مطهر حضرت امام‌(ره) در دستور کار خواهند داشت. اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، برپایی نمایشگاه عکس، توزیع پک های فرهنگی، غرفه های تندرستی و سلامت و ... از جمله برنامه های اجرایی در این غرفه ها همزمان با روز رحلت رهبر کبیر انقلاب خواهد بود.