به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،  این نشست  با حضور معاونان حمل ونقل وترافیک،  خدمات شهری ومحیط زیست،  فنی وعمران ، رییس راهور منطقه ۱۲، نماینده قرارگاه ثارالله، روسای ایستگاه‌های آتش نشانی ۴، ۱۰۷ و ۷، سرپرست کلان ناحیه مرکز ، رئیس هلال احمر منطقه ، مسئولان پدافند و امور مناطق سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران ، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه و جمعی از شهرداران نواحی و مدیران برگزار شد.

در ابتدای نشست، زینب عبادی معاون حمل ونقل وترافیک منطقه ۱۲ گفت : در خصوص ترافیک محدوده بازار با دو موضوع مهم ، سیاست گزاری در خصوص راکبین موتور متخلف ورود کننده به خط ویژه و امدادرسانی به موقع دستگاه های امدادی در مواقع بحران وحادثه به فرعی های بازار رو به رو هستیم .

وی در ادامه افزود: دادستانی شهر تهران در سال گذشته ۲۳ مورد حادثه خیز در خصوص امکان وقوع تصادف منجر به جرح و فوت در منطقه ۱۲ را معرفی کرد که با مسئول شناختن مدیریت شهری در قبال این حوادث، می بایست تدابیری برای رفع این نقاط مقرر می شد که با برگزاری جلسات مستمر در خصوص ترافیک محور خیام ،مولوی  و محور های منتهی بازار، اقداماتی چون احداث رفیوژ ،تک لاین شدن محور مولوی ، اجرای جدا کننده و...در دستور کار معاونت حمل ونقل وترافیک منطقه قرار گرفت.

 

حاتمی نماینده قرارگاه ثارالله نیز با تاکید بر اینکه موضوع ترافیک بازار تهران  به دلیل نبض تپنده اقتصاد کشور  امری فرا منطقه ای است، گفت :  می بایست  در خصوص ایجاد راهکار در  این مورد بطور عمقی، نه خطی و نقطه ای تصمیم گیری شود .

نماینده قرارگاه ثارالله از روسای آتش نشانی،  اورژانس و رئیس راهور منطقه در خواست کرد تا با نشست های مشترک به راهکار درستی در خصوص کاهش ترافیک و تسهیل ورود دستگاه های امداد رسان به بازار از جمله  استقرار ایستگاه های کوچک مقیاس در محدوده بازار نائل شوند.

 

سرهنگ حسنوند رئیس راهور منطقه ۱۲ نیز با اشاره به اموری مانند تک لاین شدن محور مولوی ، ترافیک این محور به نسبت سال های گذشته را کاهشی ارزیابی کرد و گفت : به دلیل بافت متراکم و نفوذ ناپذیر معابر بازار، کمک به شهروندان به خصوص افراد آسیب دیده همواره جزو دغدغه‌های مدیران بود و امیدوارم بتوانیم با هم اندیشی و هم افزایی به راهکاری مناسب در راستای کاهش ترافیک و ایجاد دسترسی آتش نشانی و اورژانس به عمق بازار دست یابیم.

در پایان جلسه مهدی خاکسار دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ از ممنوعیت ورود خودروهای وانت بار و چرخ دستی ها از شنبه آتی در طول  ۹ صبح تا ۵ بعداز ظهر  در خیابان خیام  با همکاری شهرداری ناحیه ۳ و معاونت حمل ونقل و ترافیک خبر داد.

همچنین مقرر شد معاونت حمل ونقل وترافیک منطقه ۱۲، نسبت به اخذ مجوز  از سازمان ترافیک شهرداری تهران برای پارکینگ مختص به خودرو های توقیفی و متخلف محدوده بازار اقدام کند.