فوم‌ها، ماده‌هایی هستند که در مایعات و جامدات موجود هستند. در واقع این ماده دارای پراکندگی گاز در مایعات است که اصطلاحا به آن کف می‌گویند و از طرفی دیگر پراکندگی گاز در جامدات را فوم گویند. این ماده جز مواد پرکاربرد به شمار می‌رود که چندین سال است مورد استفاده قرار گرفته و بسیار بادوام است به طوری که استفاده از آن چه در محیط و چه در کالاهای مختلف باعث شده ایمنی بسیار بالا برود و جنبه ظاهری شیکی داشته باشد.

فوم چیست؟

همانطور که قبل گفته شد فوم‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند اما هر کدام از آن در یک بخش مورد استفاده است؛ دقت کنید فومی که در کارگاه‌ها استفاده می‌شود بیشتر پلی اتیلن یا پلی یورتان است. فوم‌های استفاده شده و برش فوم در انواع هاردباکس باعث می‌شود کالا به لحاظ ظاهری بسیار جذاب و شیک جلوه کند و به لحاظ باطنی از کالای درون آن محافظت شود.

پرکاربردترین انواع فوم

پرکاربردترین انواع فوم

1. فوم پلی یورتان

پلی یورتان از ترکیب متیلِن دی ایزوسانات و افزودنی های شیمیایی تولید می‌شود؛ در واقع پلی یورتان یک نوع پلی ترموسِت است. پس از انتخاب افزودنی ها لازم و تغییرات شیمیایی در فرایند تولید انواع گوناگونی از آن را به صورت متنوع در کاربردهای مختلف به وجود می‌آورند. به علت تنوع زیاد این فوم، تقاضا هر روزه بالاتر می‌رود. از کاربردهای این فوم می‌توان به

  • روکش مخزن‌ها
  • بسته بندی مواد غذایی و دارویی
  • تولیدات دستکش
  • تجهیزات اتاق عمل و جراحی
  • تولیدات اعضای مصنوعی
  • تولید مبلمان و تخت خواب
  • موکت و کفپوش

 2. فوم پلی اتیلن

از دیگر انواع فوم، می‌توان به پلی اتیلن اشاره کرد، پلی اتیلن دارای حباب های ریز هوا است که بسیار فشرده نیز می‌باشد. از مزایای آن می‌توان به تراکم بالا برای ایزولاسیون بهترو عالی ترین عایق برودت، حرارت و صدا اشاره کرد.

مزیت های فوم پلی اتیلن:

  • قابلیت استفاده در دمای منفی 35 تا مثبت 90 درجه سانتی گراد
  • مقاوم در برابر عوامل فرسایشی و محیطی
  • ضد رطوبت و نفوذ آب
  • عایق حرارتی
  • ممانعت از انتقال صدا

 3. فوم پلی استایِرن

فوم‌های پلی استایرن یک نوع عایق حرارتی و صورتی به حساب می‌آیند که استحکام بالا، مقاومت عالی، وزن سبک و ضد آب بودن آن سبب شده که استقبال از آن بالا برود.

دو استفاده مهم از فوم پلی استایرن

1. استفاده از بلوک‌های یونولیتی

2. کم هزینه تر بودن نسبت به سایر

3. فوم ایی وی اِی

فوم ایی وی ای یا اتیلن وینیل استات دارای خاصیت‌های خاص و منحصر به فردی است که بیشتر در صنعت اتومبیل نقش حیاتی دارد. وجود این ساخته باعث شده که کودکان کمتر با محیط های پرتنش بیرون سر و کله بزنند.

4.فوم الاستومری

فوم الاستومری از دیگر انواع فوم‌ها به حساب می‌آید که عرضه آن در بازار بسیار زیاد است و مورد تقاضای افراد مختلف است. ساختار و طراحی این فوم به شکلی است که بسیار منحصر به فرد است و در صنایعی مانند:

  • عایق ساختمان: در دو حالت صوتی و حرارتی
  • اتومبیل سازی
  • آکوستیک
  • عایق صوتی

این فوم به دو شکل شانه تخم مرغی و صاف تولید می‌شود که:

1.نوع صاف: در عایق سازی صدا و حرارت نقش دارد.

2.شانه تخم مرغی: در عایق صوتی و آکوستیک کاربرد دارد.

فوم پلی یورتان

باید بدانید که برخی از کالاها شکستنی هستند یا در اثر ضربه به مرور آسیب می‌بینند از این رو باید یک باکس خوب یا جعبه برای آن طراحی شود که از محتویات درون آن محافظت گردد؛ حال تصور کنید درون جعبه نیز فوم قالبی به اندازه همان کالا قرار داده شود در صورت ضربه، افتادن هیچ گونه اتفاقی برای جسم داخل جعبه نمی‌افتد و به این گونه می‌توانید عمر وسایل خود را بیشتر کنید و در بهترین حالت بدون هیچ گونه ضربه و خش از آن استفاده کنید. هاردباکس‌ها در رنگبندی‌های مختلفی تولید می‌شوند که برای ثبت برند خود و ارزش دادن به مشتری می‌توانید باکس دلخواه خود را سفارش دهید و لوگو و برند مورد نظرتان را روی آن درج کنید.

 ارزش به مشتری یک راه عالی!

با هر کسب و کاری که دارید زمانی که برای اجناس خود باکس قرار می‌دهید و به زیبایی کالاها اهمیت می‌دهید به این صورت همیشه مشتری شما را به یاد دارد. و زیبایی جعبه باعث می‌شود که جلوه آن شی بیشتر شود. پس احترام به مشتری یکی از راه‌های عالی برای درآمد‌زایی بیشتر است.

سخن پایانی

به طور کلی فوم دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد طبق گفته‌های قبل در می‌یابیم که وجود فوم به تنهایی و در انواع باکس‌ها باعث می شود که ایمنی اجسام و اشیا درآن بالا برود و عمر محتویات باکس طولانی تر می‌شود. فوم‌ها می‌توانند تمامی اجسام بزرگ وکوچک را پشتیبانی کنند. باید بدانید کارگاه تولیدی آنباکس تولید کننده انواع هارد باکس آماده و اختصاصی می‌باشد که جعبه ها را در ابعاد مختلف از سایز کوچک تا بزرگ عرضه می‌کند. پس وجود فوم در باکس‌ها به نسبت نوع کالای درون آن متغیراست و به سلیقه مشتری انجام می‌شود.