به گزارش اکونا پرس،
 
 
به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان غربی، در راستای همکاری و تعامل بین نیروگاههای کشور و پیرو درخواست شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان مبنی بر تعمیر هیدرولیک کوپلینگ و کلاچ یانگستروم نیروگاه بندرعباس ، پرسنل تعمیرات مکانیک بویلر نیروگاه تبریز با حمایت مدیرعامل و تکیه بر دانش فنی اقدام به تعمیر و بازسازی این قطعه حساس نیروگاهی نموده که پس از تحقق این امر برای استفاده به نیروگاه بندرعباس ارسال گردید.

مدیر نیروگاه حرارتی تبریز در این خصوص اظهار داشت: سالهاست که تعمیرات نیمه اساسی و اساسی نیروگاه حرارتی تبریز، توسط پرسنل تعمیرات این نیروگاه صورت می پذیرد و این امر در کنار دشواری های آن، تجارب و تخصص بالایی را در بین پرسنل این نیروگاه رقم زده است.

مهندس نیاپاک افزود: تعامل و همکاری در بین نیروگاه ها از اصول کاری صنعت تولید برق در کشور می باشد و بر همین اساس پیرو درخواست مدیریت نیروگاه بندرعباس، هیدرولیک کوپلینگ و کلاچ یانگستروم این نیروگاه جهت بررسی و تعمیر به نیروگاه حرارتی تبریز منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: همکاران تعمیرات نیروگاه حرارتی تبریز پس از بررسی و مبادله نظرات، نسبت به کشف مشکلات موجود در این قطعه حساس پرداخته و سناریوی بازسازی آن را طراحی کردند.

وحید نیاپاک اضافه کرد: پرسنل تعمیرات مکانیک بویلر نیروگاه حرارتی تبریز، به سرپرستی مهندس زبیدی با اتکاء برسالها تجربه و تخصص خود و تلاش زیاد توانستند این قطعه مهم نیروگاهی را با نهایت دقت با کیفیت عالی تعمیر و بازسازی نمایند.

مدیر نیروگاه تبریز اضافه کرد: تحریمهای ظالمانه اخیر باعث شده است که بسیاری از قطعات نیروگاهی در داخل سیستم بازسازی و تعمیر شوند و این یعنی تبدیل تهدید به فرصت.

وی گفت: چنین فرصت هایی باعث گشایش فرصت های زیادی می شوند و همین تعمیر هیدرولیک کوپلینگ و کلاچ یانگستروم نیروگاه بندرعباس از برکات این فرصتها می باشد.

لازم به ذکر است یانگستروم کار اصلی تبادل حرارتی بین گازهای خروجی بویلر و هوای ورودی را انجام میدهد و نقش بارزی در بالا بردن راندمان نیروگاه ها  بعهده دارد.​