به گزارش اکونا پرس،

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ارومیه نزدیک ترین شهر به دروازه اروپاست تصریح کرد: داشتن فضای سرسبز و معتدل، وجود دریاچه ارومیه، ارتفاعات و آب‌های جاری، مرز 50 کیلومتری با ترکیه و 60 کیلومتری با شمال عراق ، ارزانی به خصوص در پوشاک و میوه و آثار تاریخی غنی از جمله پتانسیل‌های ارومیه بوده که باعث شده این شهر در سال 2020 به عنوان شهر بین اللملی و پایتخت گردشگری معرفی شود.

وی در خصوص معرفی ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری بین المللی در سال تصریح کرد: شناخته شدن ارومیه به عنوان شهر بین المللی و پایتخت گردشگری ایران در سال 2020، باعث شناخته شدن ارومیه در سطح بین المللی می‌شود و موجب جذب و ورود گردشگر و رونق اقتصادی شهر خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود فرهنگ غنی اسلامی و هم زیستی اقوام مذاهب مختلف در ارومیه یکی از مزیت‌های مهم در جذب گردشگر است.

قاضی‌پور با تاکید بر اینکه کمبودهایی در شهر وجود دارد و تا سال 2020 باید این کمبودها را رفع کنیم، افزود: باید مسئولین ارومیه زیرساخت‌های ارتباطی،  فضاهای تفریحی و فرهنگی را توسعه داده و در زمینه تبلیغات برای معرفی ارومیه سرمایه‌گذاری کنند.