به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، شعار امسال روز جهانی ارتباطات بر روی توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات برجسته شده است. ITU در ۱۷ می سال ۲۰۲۳ از بخش‌های دولتی و خصوصی خواستار تعهد برای اتصال جهانی و تحول دیجیتال در کشورهای مذکور از طریق ائتلاف دیجیتال شده است.

سازمان ملل متحد در پنجمین اجلاس کشورهای کمتر توسعه یافته، برنامه‌ای جهت ایجاد زمینه‌ای در راستای توسعه پایدار برای همگان تا سال ۲۰۳۰ را در دست اقدام دارد و لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در کشورهای نوپا و پویا می‌تواند باعث تداوم رشد نسل‌های آتی باشد.

بر این اساس دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات پیامی را به مناسبت روز جهانی ۲۰۲۳ (۱۷ مه برابر با۲۷ اردیبهشت۱۴۰۲) بیان کردند :

 "پنج دهه پیش، نخستین پیام اینترنت در همان سالی پدید آمد که روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی ایجاد شد.

این رویداد، شیوه نگرش ما به مخابرات و ارتباطات انسان ها را دگرگون ساخت. امروزه فناوری دیجیتال ، تعریفی دیگر از مفهوم ارتباط با یکدیگر، ارتباط با فرصت ها، ارتباط با دانش، و ارتباط با جهان را ارایه می دهد.

اما درجهان امروز همانگونه که مشاهده می کنید شمار بسیار زیادی از مردم از این پیشرفت عقب می مانند؛ به طوریکه فقط یک سوم، تنها یک سوم از جمعیت ساکن در کشورهای کمتر توسعه یافته، از این ارتباط برخوردارند؛ و این وظیفه همه ماست که با پشتیبانی از این کشورها، در این روند به آنها کمک کنیم، با بهره گیری از این فناوری، گام خود را از یک توان بالقوه به سوی آینده ای شکوفا بردارند.

به همین دلیل اتحادیه جهانی مخابرات، به عنوان نهاد ویژه فناوری های دیجیتال سازمان ملل متحد، این روز را امسال به این کشورها اختصاص می دهد؛ من امروز شما را به پیوستن به پویشی ویژه برای توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته فرا می خوانم. تا به این وسیله، پایبندی خود را به منظور مشارکت در یک همبستگی دیجیتال به نفع این کشورها اعلام نماییم.

ما باهم می توانیم سال ۲۰۲۳ را به سالی سرشاراز گسترش بی سابقه دیجیتال در کشورهای کمتر توسعه یافته تبدیل سازیم؛ و به شکلی واقعی، دنیایی بسازیم که ارتباطی فراگیر و سرتاسری داشته؛ و هر فردی در هر جایی از آن، از منافع فناوری برخوردار باشد. "