به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، دکتر زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در آئین رونمایی از سرویس نظارت تصویری هوبان ضمن بیان این مطلب افزود : برای شرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی در سال ۱۴۰۵ درآمدی معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و باید ۳۵ درصد این مبلغ را از حوزه فناوری‌های نوین به دست بیاوریم. همه ما به اینجا رسیده‌ایم که دوران عرضه سرویس‌های قدیمی با هزینه زیاد رد به افول است.

دکتر زارعیان با تاکید بر اینکه یک تفکر زمانی مفید است که به عمل تبدیل شود گفت: مطالعاتی که سال ۲۰۲۲ انجام شد نشان داد ۷۸ شرکت تلکامی بزرگ با میلیاردها دلار سرمایه درآمدشان کمتری از ۷ شرکت فناوری مثل گوگل است. همین مسئله ضرورت ورود به دنیای فناوری را افزایش می‌دهد و ما نیز در این مسیر قدم بر می داریم.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با مقایسه سرمایه گذاری شرکت های مخابرات استانی و شرکت های فناوری تاکید کرد: امکانات همه شرکت های حوزه فناوری در ایران از نظر زیرساختی به اندازه استان خراسان رضوی نیست ولی درآمد آنان خیلی بیشتر از این استان هست.

وی، خاطرنشان کرد: هزینه شرکت های فناوری سه تا چهار درصد هزینه تلکامی ها است و به عبارت دیگر با این هزینه اندک، دارای درآمد بالایی هستند ولی با امکانات کم و دانش زیاد در حوزه فناوری، جایگاه بسیار خوبی در بورس نیز دارند.

 

دکتر زارعیان، بیان کرد: ذهنیت همکاران در شرکت مخابرات ایران را باید به سمت تجاری شدن سوق دهیم ، همه استانها نیز می توانند این کار را انجام دهند و با شرکت های فعال در این خصوص همکاری مشترک داشته باشند.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، تشریح کرد: پیش بینی ما این است که مصرف ترافیک ما با تولید محتوی خوب می تواند دو برابر شود و در حوزه عمده فروشی نیز دو قرارداد امضا کرده ایم تا سرویس های FTTH و ADSL را به فروش برسانیم که این موضوع می تواند رویکرد خوبی در حوزه تجاری باشد.