در این شرایط چنانچه تمامی پس‌اندازها و پول‌های ذخیره شده خود را خرج کرده‌ باشیم، مجبور به پیدا کردن راهکارهای دیگری برای تامین پول هستیم. معمولا قرار گرفتن در این شرایط و موقعیت، راه‌حل‌های پیش‌روی ما را هم کاهش می‌دهد.    

یکی از راهکارهای تامین مالی نقد کردن سرمایه‌‌هایی نظیر طلا، سکه، سهام بورسی و... است. این شیوه برای مواردی که پول مورد نیاز مبلغ قابل توجهی نیست، توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است استراتژی‌های افزایش سرمایه ما را دچار اختلال کند و برنامه‌ریزی‌های ما را بهم‌ بریزد. مثلا تصور کنید که در اواسط ماه و در حالی که بیشتر حقوق ماهانه خود را خرج کرده‌اید، تلویزیون یا ماشین لباسشویی خانه‌تان صدمه می‌بیند یا نقص جدی پیدا می‌کند و مجبور به خرید مدل جدیدی از دستگاه‌های موجود در بازار هستید. در این شرایط احتمالا فروختن یکی از سرمایه‌های جمع‌آوری شده می‌تواند ضرر دیگری را در آینده به شما وارد کند.

گرفتن وام یکی دیگر از راهکارهایی است که در چنین شرایطی ممکن است اوضاع را بهتر کند. این راهکار معمولا به دلیل فرآیند طولانی و پرزحمت آن کم مورد توجه قرار می‌گیرد. چالش‌‌هایی نظیر طولانی بودن فرآیند رسیدگی به درخواست، فراهم کردن وثیقه و ضامن و ... باعث شده تا خیلی از افراد قید رفتن به بانک را آن هم برای گرفتن یک وام چند میلیونی بزنند.

در چنین شرایطی که روش‌های تامین مالی هر کدام چالش‌های مخصوص به خود را دارند بلوبانک به عنوان نئوبانکی که شعار «بانک، ولی دوست‌داشتنی» را برای خود انتخاب کرده، با معرفی وام «سریع و آسان» مسیر تازه‌ای را پیش روی کاربران خود قرار داده است. این وام بدون نیاز به وثیقه و ضامن ارائه می‌شود تا کاربران بلوبانک بتوانند در زمان نیازهای مالی خود به سرعت مشکلات و چالش‌های زندگی‌شان را حل کنند.

چرا این وام  سریع و آسان است؟

وام سریع و آسان بلوبانک، بدون ضامن و وثیقه و تنها براساس میانگین موجودی حساب به شما تعلق می گیرد. حداقل مبلغی که از طریق این سرویس می‌توانید دریافت کنید، ۳ میلیون و سقف آن ۱۰ میلیون تومان است که مطابق با میانگین حساب شما پرداخت می‌شود. زمان بازپرداخت این وام نیز حداکثر ۶ ماه است. شما می‌توانید زمان کوتاه‌تری را برای بازپرداخت انتخاب کنید و از این طریق سود کمتری نیز پرداخت کنید. برای مثال اگر زیر یک ماه و پیش از قسط اول تمام بدهی خود را پرداخت کنید، بازپرداخت شما بدون سود محاسبه می‌شود. 

وام سریع و آسان بلوبانک با نرخ سود ۲۲ درصد و کارمزد حداکثر چهار درصدی به شما ارائه می‌شود و جالب اینکه نرخ کارمزد وام براساس میزان فعالیت هر کاربر تغییر می‌کند و کاربران فعال بلوبانک می‌توانند شامل تخفیف در کارمزد شوند.   

شرایط دریافت وام سریع و آسان

برای بهره‌مندی از چنین سرویسی باید میانگین موجودی حساب شما در سه ماه متوالی، بیش از ۳ میلیون تومان باشد تا گزینه وام برای شما فعال شود. برای مشاهده وضعیت دریافت وام خود می‌توانید به منوی پروفایل و بخش «بلوکلاب» بروید. در این بخش چنانچه شرایط دریافت وام را داشته باشید، گزینه‌ای به نام «وام سریع و آسان» را مشاهده می‌کنید. در این مرحله براساس میانگین حساب سه ماه گذشته‌تان، حداکثر مبلغ دریافت وام مشخص شده است. 

وام سریع و آسان بلوبانک بدون نیاز به وثیقه و ضامن و در مدت زمان کوتاهی به حساب شما واریز می‌شود. اگر کاربر بلوبانک هستید و شرایط دریافت وام سریع و آسان این نئوبانک را دارید، با مراجعه به بخش «وام» در منوی «فروشگاه» اپلیکیشن بلوبانک، می‌توانید میزان مبلغ وام و مدت زمان بازپرداخت آن را با توجه به شرایط خود مشخص کنید.        

پس از تعیین مبلغ وام و مدت زمان اقساط، کافی‌ست گزینه «دریافت جایزه» را لمس کنید، تا درخواست وام شما به بلوبانک ارسال شود. در این مرحله بلوبانک درخواست شما را بررسی می‌کند. پس از اعتبارسنجی (عدم بدهی معوق بانکی، عدم چک برگشتی یا بدحسابی بانکی) و تایید شرایط، قرارداد به منظور امضای دیجیتال برای‌تان ارسال می‌شود. پس از ثبت امضای دیجیتال خود که به راحتی و با تشحیص چهره، اثر انگشت و یا پترن ورودی گوشی‌تان انجام می‌شود، می‌توانید مفاد قرارداد را مشاهده کرده و آن را تایید کنید.

در این مرحله درخواست وام به سامانه سمات (سامانه متمرکز اطلاعات تسهیلات و تعهدات) بانک مرکزی ارسال می‌شود. پس از ارسال تاییدیه این سامانه، مبلغ وام به حساب‌تان واریز می‌شود. فرایند پرداخت وام، اگر اختلالی از سمت سامانه سمات نداشته باشد، در زمانی کمتر از هفت دقیقه با واریز مبلغ به پایان می‌رسد.

اگر تا همین الان از کاربران بلوبانک نبودید و یا با چنین سرویسی در اپلیکیشن خود آشنایی کافی نداشتید، بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید تا از این پس دیگر مشکلی برای تامین مالی موارد فوری و اضطراری نداشته باشید و با دردسر کمتری چالش‌های مالی خود را پشت‌سر بگذارید.

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، شروع کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی کاملا آنلاین و از طریق اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح جدیدی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا نصب اپلیکیشن بلوبانک، به نشانی https://blubank.com مراجعه کنید.