به گزارش اکونا پرس،

ال‌جی الکترونیکس (LG) قصد دارد اولین طرح خانه‌های هوشمند HCA Specification 1.0 را به صورت تجاری پیاده‌سازی کرده و امکان اتصال لوازم خانگی با برندهای مختلف را از طریق پلتفرم خانه هوشمند LG ThinQ فراهم کند. تا پایان امسال مصرف‌کنندگان می‌‌توانند لوازم خانگی خود از برندهای مختلف مانند سامسونگ و  Vestel را با استفاده از اپلیکیشن ThinQ ال‌جی کنترل و به یکدیگر به صورت یکپارچه متصل کنند و خانه هوشمندتر و راحت‌تری را تجربه کنند. 

ال‌جی با تعهدی استوار به ارائه نوآوری در تجربه کاربری برای ساده‌تر کردن کاربری لوازم خانگی با ایجاد سازگاری بین برندهای موجود در بازارهای عمده جهانی شامل کره جنوبی، ایالات متحده و اروپا، اقدام به همکاری با برندهای دیگر نمود. این مشارکت در ابتدا دسته‌بندی‌های اصلی لوازم خانگی مانند ماشین‌های لباسشویی، خشک‌کن‌ها و ماشین‌های ظرفشویی را پوشش خواهد داد و در آینده به مرور به سایر انواع لوازم خانگی گسترش خواهد یافت.  

پذیرش گسترده استفاده از HCA Specification 1.0، کنترل و نظارت بر لوازم خانگی و راه‌کارهای تهویه مطبوع از برندهای مختلف را از طریق یک اپلیکیشن واحد امکان‌پذیر می‌کند. کاربران فقط باید محصولات سازگار با ThinQ خود را در اپلیکیشن ثبت کنند و سپس می‌توانند از راحتی و آزادی حاصل از صرفه‌جویی در زمان با مدیریت یکجای لوازم خانگی خود لذت ببرند. برای مثال افرادی که در خانه خود از ماشین لباسشویی ال‌جی و ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده می‌کنند دیگر نیازی ندارند که برای تنظیم چرخه‌های نظافت مورد نظر خود از اپلیکیشن یک برند به اپلیکیشن برند دیگر بروند.    

امکان‌پذیر شدن اتصال میان برندها تحقق چشم‌انداز HCA برای تجربه کاربری منسجم و یکپارچه‌ خانه هوشمند است. HCA که در سال 2022 پایه‌گذاری شد قصد دارد با استفاده از تعدادی از تولیدکنندگان راه‌کارهای خانه هوشمند، یک قابلیت همکاری مبتنی بر فضای Cloud در میان پلتفرم‌های خانه هوشمند شرکت‌های همکار فراهم کند. ال‌جی به عنوان یکی از اعضاء هیئت مدیره این اتحاد برای پیشبرد استفاده از HCA Specification 1.0 با هدف ارتقاء راحتی کاربران، همکاری نزدیکی با سایر تولیدکنندگان لوازم خانگی شامل سامسونگ و Vestel داشته است.

ال‌جی همچنین با تعهد به گسترش اکوسیستم خانه هوشمند از فعالیت‌های اتحادیه استانداردهای اتصال (CSA) که یک سازمان جهانی مختص توسعه پروتکل‌های ارتباطی باز برای دستگاه‌های خانه هوشمند است پشتیبانی می‌کند. ال‌جی در توسعه و استانداردسازی پروتکل Matter ، یک استاندارد ارتباطات خانگی اینترنت اشیاء مبتنی بر پروتکل اینترنتی، که توسط CSA رهبری می‌شود، همکاری کرد.

Jung Ki-hyun معاون اجرایی و رئیس مرکز تجارت پلتفرم ال‌جی در این باره گفت: LG ThinQ” امکان ایجاد یک اکوسیستم لوازم خانگی با اتصال یکپارچه را فراهم می‌کند که تجربه‌های کاربری جدیدی از خانه هوشمند را برای مشتریان سراسر جهان به ارمغان می‌آورد. ال‌جی به گسترش سازگاری میان ThinQ و سایر اعضاء پلتفرم‌های خانه هوشمند HCA ادامه می‌دهد."