به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، در سرمقاله این شماره، به قلم مدیرمسؤل می خوانیم : شرکت مخابرات ایران تا به امروز به عنوان قدیمی ترین اپراتور مخابراتی و ارتباطی کشور، به ارایه خدمات و سرویس های مخابراتی شامل وویس و دیتا در حوزه ثابت می پرداخت و تمام تلاش و پتانسیل خود را برای رضایتمندی مشتریانش که همه مردم ایران است ، گذاشته و از این پس نیز خواهد گذاشت.

مدیرمسئول همچنین در بخش دیگری از سرمقاله خود آورده : شرکت مخابرات ایران نیز امروز با رویکردی جدید مبتنی بر هوشمندسازی و توسعه اقتصاد دیجیتال، قدم در مسیر تحول دیجیتال گذاشته است. تحولی که از توسعه نظامات کلیدی نوآوری نشأت گرفته و با تقویت همکاری با ذی نفعان ملی و شرکای بین المللی می تواند عملیاتی و اجرا شود.

در بخش دیگری از سر مقاله نیز آمده : امروز، این شرکت در کنار برندهای سرینو و تانوما ، برای طرح ارایه سرویس های هوشمند خود بر پایه اینترنت اشیا ، برندی جدید ساخته به نام « آیوتل». آیوتل در واقع معرف سرویس های هوشمند و اینترنت اشیا شرکت مخابرات ایران است که نمادی از قدرت این اپراتور مخابراتی در تحقق تحول دیجیتال در کشور می باشد.

شرکت مخابرات ایران نیز با ساخت برند آیوتل نه تنها به شرکت در جذب مشتری وفادار، سرمایه گذاران ثروتمند و معرفی محصولات و خدمات جدید کمک می‌کند؛ بلکه با ایجاد نوآوری‌های جدید در جنبه‌های تجاری مختلف ، به یک رهبر بازار تبدیل می شود.

در پایان سرمقاله آمده : امیداست ارزش افزوده برندینگ در شرکت مخابرات ایران، درآمدزایی به همراه داشته باشد، هرچند که مدیران این مجموعه مخابراتی باید به خاطر داشته باشند که برندینگ مجموعه اتفاقات یک باره نیست بلکه فرایندی مداوم است تا بتواند در دید و ذهن مصرف‌کنندگان حضوری دائمی داشته باشد .

در بخش اخبار و گزارش ها، مطالبی چون « برگزار ی نشست پرسش و پاسخ آنلاین مدیران مخابرات با سهامداران ،شرکت مخابرات ایران نشان برتر نوزدهمین سمپوزیوم روابط‌عمومی را دریافت کرد، بازدید مهندس فتاح از مرکز عملیات  شبکه ، برگزار ی آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت مدیریت املاک ، بازدید دکتر لاجوردی و هیات همراه از مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ، ، گروه مخابرات ایران با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه تلکام ،بازدید ستاد انتخابات کشور بر پایداری ارتباطات شبکه مخابراتی ، تعرفه اینترنت همراه باید متناسب سازی شودشرکت مخابرات ایران دیپلم افتخار جشنواره انتشارات روابط عمومی را کسب کرد ،بررسی فرصت های سرمایه گذاری سودآور با بهره گیری از راهکارهای اینترنت اشیا ،تحقق معماری سازمانی حوزه فناوری، پیش نیاز تحول دیجیتال در مخابرات است ، توسعه شبکه فیبرنوری در تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی و شرکت مخابرات ، افزایش هزینه و کمبود درآمد، مدیریت روزمره مالی مخابرات را با چالش روبه روکرده است  ، افزایش درآمد و کاهش هزینه ها، شاخص اصلی ارزیابی مناطق مخابراتی، را می خوانیم .

همچنین الزام واحدهای مسکونی جدید به تعبیه تاسیسات الکترونیکی مبتنی بر فیبرنوری ، تفاهمنامه UNSP، زمینه ساز افزایش قابل توجه کیفیت خدمات ارتباطی شرکت مخابرات ایران است ، امکان تغییر شماره همراه کاربران خطوط تلفن ثابت، تسهیل شد ، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس: با تغییر تعرفه، از ورشکستگی احتمالی شرکت مخابرات جلوگیری شود، ۷میلیون پوشش فیبر نوری؛ سهم شرکت مخابرات شرکت مخابرات ایران در مقیاس گستردگی و تعداد مشتریان، کمترین درصد شکایات ثبت شده را دارد ، رعایت اصول پدافندی در توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور یک ضرورت است ، بیستمین نمایشگاه تجهیزات پلیسی و امنیتی (ایپاس) باحضور شرکت مخابرات ایران آغاز به کار کرد ، استفاده از سرویس پیش پرداخت برای تسویه مبلغ صورتحساب به روز تلفن ثابت ، به مناسبت بازگشایی مدارس: شرکت مخابرات ۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر در کشور توزیع کرد، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شرکت مخابرات ایران ” ازجمله اخبار این شماره ازنشریه  ارتباطات است که می خوانیم .

در بخش گزارش ها نیز ، همایش انقلاب صنعتی چهارم، گزارش مراسم دریافت پروانۀ یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSp ) توسط مخابرات به عنوان هشتمین اپراتور کشور، ، افتتاح طرح نجما آذربایجان شرقی، طرح نجما چهارمحال و بختیاری از جمله گزارش هاست که می خوانیم.

در بخش گفت وگو ، می توانید سخنا ن دکتر یاسر باقری ، مدیر کل کسب و کار شرکت مخابرات و مهندس ریاضی ، رییس هیات مدیره شرکت صنایع ارتباطی پایا ، را با عنوان« مخابرات ایران پذیرای فناوری های نو ظهور » بخوانید  .

در بخش فرهنگ وسازمان مطلبی با عنوان  « آیا به توسعه فردی خود می اندیشدیده اید ؟ » و در بخش دانش تحول اینترنت استارلینک ، تکامل ارتباطات بیسیم به ۶Gدر انقلاب صنعتی چهارم، را با هم می خوانیم.

در بخش جهان نما، مطالبی با عنوان « ۱شرکت پالا نتیر ، ربات های پیشرفته برتر جهان در سال ۲۰۲۳  ”  و اخبار فناوری را می خوانیم .

بخش مقاله این شماره فصلنامه ارتباطات ، مقاله « نحوه مواجهه رهبران تلکام با روند تحول دیجیتال  »را در خود جای داده است.

دویست وهفتادونهمین  شماره مجله ارتباطات را به صورت آنلاین و برخط تحت نشانی اینترنتی  ertebatat.tci.ir می توانید مشاهده کنید . و همچنین فایل PDF مجله از اینجا دانلود کنید .